آیا زن گرفتن می تواند مشکلات شخصیتی پسر را حل کند؟

0
آیا زن گرفتن می تواند مشکلات شخصیتی پسر را حل کند؟

برای رفع مشکلات شخصیتی زن بگیر!

یکی از نسخه های رایج بزرگ ترها برای رفع مشکلات شخصیتی جوانان ازدواج کردن است؛ پسر جوان هر مشکلی که داشته باشد، می گویند زن بگیرد درست می شود.

گاهی هم خود جوانان فکر می کنند برای رفع مکشلات شخصیتی شان باید ازدواج کنند. مثلا کسی که اعتماد به نفس پایینی دارد فکر می کند باید ازدواج کند تا مشکلش برطرف بشود.

اما آیا این دیدگاه درست است؟ در این نوشتار پاسخ این پرسش را در میابید.

ازدواج باعث رشد می شود، به شرطی که …

این نگاه مسلماً نگاه غلطی است! البته ازدواج حتماً موجب رشد جوان می شود اما نکته مهم اینجاست که جوان باید سالم باشد تا با ازدواج رشد بکند. به عنوان مثال، جوان باید قبل از ازدواج به اعتماد به نفس کافی برسد، در این صورت پس از ازدواج اعتماد به نفس او بارور می شود.

رعایت نکردن این اصل می تواند در آینده نه چندان دور زندگی این جوانان را با مشکل جدی رو به رو کند. تصور کنید پسری که هنوز سلامت کافی را ندارد ازدواج کند؛ از طرفی خانم او فرد سالمی است و به دانشگاه می رود و با سرعت بیشتری رشد می کند، وقتی پسر جوان احساس می کند که از او عقب افتاده است، ناخودآگاه احساس ضعف می کند و برای اثبات قدرت خودش توی سر همسرش می زند تا او را کوچک کند!

 ازدواج به تعالی منتهی می شود

به عنوان یک مثال دیگر می توانیم به خانواده هایی اشاره کنیم که فرزندشان بداخلاق است؛ مثل موارد قبل، والدین فکر می کنند که اخلاق پسرشان بعد از ازدواج درست می شود. اگر چه ازدواج در این امر بی تاثیر نیست اما در کل این نگاه درستی نیست چرا که ازدواج راه به سلامت رسیدن افراد نیست بلکه مسیر تعالی آنهاست.

پسر باید قبل از ازدواج اخلاق درستی داشته باشد و پس از ازدواج این اخلاق خوبش به تعالی برسد و چندگام بالاتر برود. این نگاه به ازدواج نگاه دقیق تری است و می تواند به ازدواج های موفق تری ختم بشود.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید