از این سریال چه درسی گرفتید؟!

0

شرح تمرین:

شما در طول هفته چه فیلم ها، سریال ها، اخبار یا برنامه های تلویزیونی را دنبال می کنید؟

در این هفته سعی کنید پس از پایان تماشای هر برنامه تلویزیونی و سینمایی، حداقل 3 نکته ی مهم که یاد گرفتید یا تجربه و عبرت جدیدی که دریافت کردید را یادداشت نمایید.

تقویت عقل اکتسابی

دو راه مهم تقویت فرایند عقل اکتسابی، تجربه و عبرت اندوزی است. گاهی ما خودمان با یک تجربه رو در رو می شویم و گاهی از تجربیات دیگران عبرت می گیریم.

یعنی برخوردهایی که ما با حوادث می کنیم، می شود تجربه های ما. اما عبرت، حاصل درس گرفتن ما از تجربیات دیگران از حوادثی است که آنها از سر گذرانده اند.

البته ما می توانیم از دریافت هایی که از محیط و طبیعت داریم هم درس بگیریم. این تجربه و عبرت اندوزی ها، هم قوه عقلانی ما و هم زیرساخت های فکری ما را تقویت می کنند.

بنابراین یکی از دلایل انجام این تمرین، تقویت عقل اکتسابی شماست که به وسیله درس گرفتن از وقایع فیلم، سریال یا اخبار مذکور حاصل می شود.

مدیریت زمان با تماشای هدفمند تلویزیون

یکی دیگر از مزایای انجام این تمرین این است که وقت شما با تماشای بی هدف تلویزیون هدر نمی رود! به عبارتی چون با هدفی مشخص این برنامه ها را تماشا می کنید، مدیریت زمان را هم یاد می گیرید. این به نوعی تمرین هدفگذاری است.

به هر حال ما همیشه برخی از برنامه های تلویزیونی را دنبال می کنیم. این تمرین کمک می کند تا بعد از تماشای این برنامه ها اندوخته ای هم داشته باشیم.

چرا باید نکات را یادداشت کنیم؟

یک نکته مهم در این تمرین این است که ما باید درسی که گرفتیم را یادداشت کنیم. چرا که یادداشت کردن این نکات خیلی موثرتر است. در واقع یادداشت کردن یک تجربه و فکر، آن فکر را در ذهن ما تقویت می کند. بنابراین تاکید ما در این تمرین بر یادداشت کردن این درس ها است.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید