انسان مولد چه کسی است؟

0

انسان مولد تولید می کند

اگر از شما بپرسند «انسان مولد چه کسی است؟» احتمالا پاسخ خواهید داد انسانی که تولید می کند، انسانی که می زاید و … این تعاریف درست هستند اما در تشکیلات، انسان مولد معنای ویژه تری دارد.

ما انسان های بسیاری داریم که به ایجاد انقلاب در زمین و آباد کردن زمین پرداخته اند. اما در تشکیلات اعتقاد بر این است که ما نیامده ایم تا صرفاً دنیا را آباد کنیم، ما آمده ایم تا انسان بسازیم.

مولد کسی است که به معدنی به نام انسان توجه داشته باشد و به استخراج و آباد کردن معادن درون انسان بپردازد.

چرا «تولید» راه نزدیکی به خداست؟

مرحوم صفایی حائری در سخنی به یاد ماندنی گفتند:

آنکه می زاید می ماند؛ انسان ها به اندازه میزان تولیدشان به خداوند نزدیک تر هستند …

منظور از تولید فقط بچه دار شدن نیست. یک فوتبالیست محبوب که می تواند هزاران نفر را جذب کند یا یک هنرمند محبوب، اینها می توانند تولید کننده های بزرگی باشند.

«هوش» در مولد بودن یک نفر چقدر موثر است؟

برای مولد بودن، الزاما نیازی نیست باهوش باشیم. البته هوش هم یک بخشی از ویژگی های افراد مولد می تواند باشد. خود ما نیز در تشکیلات کتاب پردازان بیشتر بر روی روحیات افراد تمرکز می کنیم تا صرف داشتن هوش ذهنی بالا.

حتماً شما هم افرادی را می شناسید که از لحاظ درسی خیلی قوی نبودند اما امروز از بخش زیادی از افراد درس خوان قوی تر و موفق تر عمل می کنند؛ ما کارآفرین های زیادی را می شناسیم که حتی مدرک تحصیلی ندارند اما زیر دست آنها ده ها دکتر و مهندس و … کار می کنند.

نتیجه گیری

انسان مولد کسی است که به آباد کردن معادن درون انسان ها و ساختن انسان های دیگر می پردازد. برای اینکه یک نفر به انسانی مولد تبدیل بشود الزاماً به هوش ذهنی بالایی نیاز ندارد بلکه بیشتر باید برای داشتن یک روحیه زاینده تلاش بکند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید