اگر طرف مقابل پرخاشگری کند از بحث عقب میکشم!

0

پرسش شما:

من همیشه سعی می کنم در صحبت کردن با دیگران، نحوه درست حرف زدن را رعایت کنم؛ اما اگر طرف مقابل من داد بزند یا اگر احساس کنم که که در پاسخ صحبت من به من توهین می شود یا ممکن است طرف مقابل رفتار تندی از خودش نشان دهد، عقب نشینی می کنم. آیا این کار من درست است؟

پاسخ:

بله این رفتار می تواند رفتار درستی باشد، البته به شرط اینکه خیلی زود احساس نکنید که ممکن است به شما توهین شود!

اگر قبل از شروع هر ارتباط، از پایانِ غیر مسالمت آمیز آن واهمه داشته باشید از ارتباط گرفتن با افراد جدید اجتناب می کنید و به نوعی منزوی بودن در جامعه دچار می شوید.

به عبارتی می توان گفت که شما باید در عین اینکه از ارتباطات منتهی به تندی و توهین دوری می کنید، آستانه تحمل خودتان در ارتباطات را بالا ببرید و دایره ارتباطات خودتان را به دلیل ترس های واهی کاهش ندهید.

چارچوب های ذهنی طرف مقابل را بشناسید

در ارتباط با این پرسش به یک نکته مهم دیگر نیز باید اشاره کنیم: «چارچوب های ذهنی و رفتاری طرف مقابل شما الزاما به چارچوب های ذهنی شما شباهت ندارد!»

سعی کنید قبل از هر ارتباط، چارچوب های ذهنی و رفتاری طرف مقابل تان را نیز در نظر بگیرید؛ ممکن است رفتار او به نظر شما توهین آمیز یا پرخاشگرانه باشد اما او فکر کند که نوعی ارتباط صمیمی یا خون گرمانه را با شما برقرار کرده است.

در نتیجه تمرین کنید که در نگاه اول رفتار طرف مقابل خودتان را قضاوت نکنید.

تجربه خودتان را با ما به اشتراک بگذارید

تقریبا همه ما تجربه برداشت اشتباه از رفتار طرف مقابل را داشته ایم. شما هم می توانید یکی از این تجربیات خودتان را همراه با درسی که از این اتفاق گرفته اید زیر این نوشته بنویسید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید