این مدل شکرگزاری زندگی شما را تغییر میدهد!

0

قبول دارید شکرگزاری مهم است؟

آیا کسی هست که منکر اهمیت شکرگزاری باشد؟ مسلما خیر! همه میدانیم که شکرگزاری نه تنها در دین مبین اسلام، بلکه در تمام ادیان و فرهنگ ها یک امر ستوده شده و توصیه شده است.

شاید در قرآن کریم هم به کمتر موضوعی مانند شکرگزاری تاکید شده باشد. تا آنجا که در قرآن کریم، بیش از 70 بار به آن اشاره شده و از شاه کلیدهای قرآنی به شمار می آید.

خوب اگر کمی عمیق فکر کنیم، متوجه می شویم وقتی این همه به این امر تاکید شده است، حتما به این علت بوده است که شکرگزاری می تواند تاثیر مهمی در زندگی ما داشته باشد. اما کدام شکر گزاری؟

سبحان الله برای چی؟

شما هم بعد نماز 33 بار سبحان الله می گویید؟ یا 33 بار الحمدالله می گویید؟ موقع گفتن این ذکر ها به چه فکر می کنید؟ آیا با گفتن این ذکرها تغییری در شما ایجاد می شود یا صرفا آنها را بر زبان می آورید؟

اجازه دهید یک تمرین ساده را به شما معرفی کنیم که می تواند کیفیت شکرگزاری شما را بسیار ارتقا دهید.

یک تمرین ساده

از فردا به مدت 40 روز، هر روز صبح، 5 مورد از نعمت هایی که خداوند به شما بخشیده است را یادداشت کنید. تازه بعد از این 40 روز کم کم متوجه می شوید که این نعمت ها شکر دارد.

حالا شما وقتی بعد از نماز، 33 بار الحمدالله می گویید، با هر بار گفتن الحمدالله، به یاد یکی از آن نعمت هایی که صبح ها نوشته اید می افتید.

همین 33 بار شکرگزاری های بعد هر نماز که با این روش انجام می شود، قوی ترین تکنیکی است که می تواند به شما انرژی ببخشد!

نقش تفکر در شکرگزاری

کل صحبت ما در این نوشته این است برای اینکه شکرگزاری شما اثرگذاری باشد باید تفکر نقش پر رنگی در آن داشته باشد.

 بدون تفکر، نا امیدی و پوچی و … به زندگی شما راه میابند پس نقش تفکر را دست کم نگیرید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید