برای امام چه کار کرده ایم؟

0

در این شب قدر بیاندیشیم…

شب های قدر شب های امام زمان هست. بنابراین این شب ها بهانه خوبی هستند که کمی جدی تر در مورد ارتباط خودمان با حضرت ولی عصر (عج) بیاندیشیم.

  • تا کنون به این اندیشیده که برای امام زمان چه کرده ایم؟
  • آیا ما از یاران امام هستیم یا باری بر دوش او شده ایم؟
  • اصلا ما چه مقدار، در کدام خیمه و با چه توانایی و ظرفیتی می توانیم ادعا کنیم که امام زمان (عج) ما را به یک ماموریتی می فرستند؟
  • آیا امام زمان می تواند باری بر دوش ما بگذارد با خیال راحت؟

چه شد که باری بر دوش امام زمان شدیم؟

شاید با خودتان بگویید اینقدرها هم شرایط ما بد نیست! هر چه باشد باری بر دوش امام نیستیم و … .  اما به نظر شما، ما اکنون آماده یاری امام هستیم؟ جامعه ما به گونه ای هست که امام زمان روی آن حسابی باز بکند؟ برای اینکه این موضوع روشن تر شود به این سوالات توجه کنید:

  • آیا ما در مسیر یاری امام زمان (عج)، کسری نداریم؟
  • آیا درگیر حالت هایمان نیستیم؟
  • آیا درگیر مقایسه ها نیستیم؟
  • آیا درگیر حسادت ها نیستیم؟
  • آیا درگیر رقابت های ناسالم نیستیم؟
  • آیا در تنبلی ها و فقرها و عجزها و غفلت ها و یاس ها و نفاق ها و کفرها گرفتار نیستیم؟
  • آیا این مشکلات میگذارد ماشین وجودی ما در این مسیر حرکت کند؟

اگر درگیر این مشکلات هستیم، بهتر است در این شب های عزیز، یک بازنگری در رفتارمان بکنیم و ببینیم چه چیزهایی را باید در خودمان تغییر دهیم.

امشب از خدا چه بخواهیم؟

در این شب های قدر از خداوند چه بخواهیم؟ بهتر است از خداوند بخواهیم یک وظیفه ای برای ما مقدر کند. بخوهیم که خدا ما را در جایی قرار بدهد، از کسانی قرار بدهد و در سیستمی و فرکانسی قرار بدهد که خدای ناکرده مانند آن دسته از یاران امیرالمونین (ع) نباشیم که امام در موردشان فرمود: حاضرم 10 نفر از شما را بدهم و با یک نفر از یاران معاویه معاوضه کنم!

اصلا آیا همین الان ما می تونیم با اطمینان بگوییم که امام زمان (عج) نسبت به ما این اندیشه را دارند یا خیر؟

من درد تو شدم!

یا صاحب الزمان (عج) من رنج توام!

امام(عج) می گوید می خواستم با شما به مداوا بپردازم. اما شما، خود، درد منید!

این خیلی سخت است که ما درد ولی باشیم. به جای اینکه روی ما حسابی باز بشود!

آیا این مسئله مسئله ای نیست که لازم باشد ما برایش طراحی داشته باشیم؟ خوب یک بخشی از طراحی های ما هم طبیعتا مربوط به زندگی شخصی همان هست. بالاخره باید آب و دانه ای پیدا کنیم و لانه ای پیدا کنیم و اینها هم لازم هست. اما واقعیت قضیه فراتر از این حرف هاست. دردها فراتر از این حرف هاست. نیروهای ما فراتر از این حرف هاست.

تصمیم امشب شما چیست؟

گفتیم بهتر است امشب در اعمال مان یک بازنگری بکنیم. درست است که این نوشتار مربوط به شب های قدر است. اما تفاوتی نمی کند! شما اکنون که دارید این متن را می خوانید، همین امشب می تواند شب قدر شما باشد!

امشب به یک باز نگری در رفتار خود بپردازید. ببینید آیا شما درد ولی هستید یا یاور او؟ اگر بخواهید امشب در راستای تغییر خود در این مسیر یک تصمیم بگیرید، آن تصمیم چیست؟ آن تصمیم را زیر همین نوشته با سایرین به اشتراک بگذارید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید