بن بست جهان تکنولوژی و پاسخ تشکیلات به آن

0

از اهمیت «ایمان به غیب» چه میدانید؟

آیا میدانید ایمان به غیب چقدر در زندگی انسان و تعیین سرنوشت یک جامعه اهمیت دارد؟

اگر به مباحث دینی نگاهی بیاندازیم می بینیم که اصلا فلسفه عاشورا، بعثت، نبوت و ولایت بر ایمان به غیب استوار است. در واقع، ایمان به غیب نقطه آغاز برای هدایت متقین است: «هُدًى لِلمُتَّقينَ﴿۲﴾ ٱلَّذِينَ يُؤۡمِنُونَ بِٱلغَيبِ»

چرا ایمان به غیب مهم است؟

در واقع، ایمان به غیب نقش فراباش فکر کردن را دارد. اگر ما این اصل را درونی سازی کنیم و در عمل آن را پیاده بکنیم تاثیر آن را احساس می کنیم. تاثیر مثبت ایمان به غیب را می توانیم در تغییر زندگی فردی و تغییر سرنوشت جامعه مشاهده کنیم.

همچنین اصل «ایمان به غیب» یکی از اصول مهم و مبنایی در هر تشکیلات مذهبی است. در ادامه شرح می دهیم که ایمان به غیب در تشکیلات چه جایگاهی دارد.

معاد و بن بست جهان تکنولوژی

امروز ما شاهد این هستیم که دنیا به دنبال عرفان های شرق و غرب می رود؛ در این جریان، ما می توانیم به بن بست رسیدن جهان تکنولوژی را احساس کنیم.

امروز پرفروش ترین کتاب ها و فیلم های هالیوودی، کتاب ها و فیلم هایی در ارتباط با انسان، هیولا، غول، جن، جادو، روح و … است.

استقبال مردم از این فیلم ها و کتاب ها به خودی خود اثبات کننده معاد است. ما می توانیم به جرات بگوییم که امروز غرب دارد روی اثبات معاد کار می کند اما در خط فکری خودش.

ایمان به غیب در تشکیلات

یکی از نکات اصلی و مبنایی در تشکیلات دینی نیز همین اصل ایمان به غیب است. ایمان به غیب یعنی باور به اینکه ما برای این دنیا خلق نشده ایم. این یک مبنای مهم در تشکیلات است.

افراد با اعتقاد به این اصل می توانند وسعت بگیرند و نیاز درونی خودشان را پاسخ گویند و رفتار بزرگوارانه ای از خودشان نشان دهند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید