بگذارید فرزندتان زمین بخورد!

0

مانع رشد فرزندتان نشوید

سلام. در نوشتار فرزند شما یادگیرنده به دنیا آمده است! به این موضوع اشاره کردیم که فرزند شما یادگیرنده به دنیا آمده و اگر شما مانعی بر سر خلاقیت او ایجاد نکنید، او خودش مسیر خلاقیت و یادگیری را به درستی طی می کند.

البته متاسفانه فرهنگ های نادرستی در جامعه شکل گرفته است که مطابق این فرهنگ ها، خود والدین به صورت ناخواسته این موانع را بر سر رشد و خلاقیت فرزندشان قرار می دهند.

یکی از این موانع، حساسیت نابجای والدین در محفاظت از فرزندشان در برابر هر ناملایمتی است.

چرا معلم فرزندم به او انتقاد کرد؟!

چندی پیش یکی از والدین از معلم فرزندش شاکی شده بود. معلم به فرزند ایشان گفته بود که درس را نفهمیده است. والدین فرزند هم معتقد بودند معلم با گفتن این جمله که «باید می فهمیدی» به فرزندشان ضربه زده است.

این رفتار اشتباه است. درست است که معلم باید محترمانه با دانش آموزان صحبت کند اما والدین نباید برای این موارد زیادی سخت بگیرند. شما به عنوان والدین باید اجازه دهید فرزندتان زمین بخورد. این زمین خوردن ها اصل یادگیری هستند.

فرزندتان حتما موفق خواهد بود اگر …

به یاد دارم که فرزند  اولم، در دوران کودکی اش، در یک روز نزدیک به 250 تا سوال پرسید و حدودا 60 بار زمین خورد. حالا من سوالی از شما دارم: امروز اگر کسی در روز 250 سوال بپرسد و 60 بار زمین بخورد و هر بار دوباره بلند شود آیا ممکن است موفق نشود؟

همین روحیه بلند شدت بعد از زمین خوردن هاست که موجب رشد کودک می شود. در حالی که حساسیت والدین روی زمین خوردن فرزندشان، در سنین بالاتر، ضعف درونی را در فرزندشان نهادینه می کند. نتیجه این ضعف می شود ترس از شکست.

دلیل موفقیت ادیسون چه بود؟

وقتی ادیسون می خواست هزارمین راهکار خودش جهت اختراع لامپ را امتحان کند، در پاسخ دیگران که به او می گفتند این بار هم مثل 999 بار قبل شکست خواهد خورد گفت: «من تابحال شکست نخورده ام! من فقط 999 راه برای روشن نشدن لامپ را تجربه کرده ام.»

این روحیه یادگیری است که بسیار مهم است و شما به عنوان  والدین موظف هستید بکوشید تا این روحیه را در فرزندتان ایجاد کنید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید