بین فرزندتان و مشکلات سد بکشید!

0

سلام. همانطور که می دانید، یکی از بهترین کارهایی که شما می توانید در حق فرزندتان انجام دهید، این است که او را به گونه ای تربیت کنید، که در آینده با مشکلات کمتری مواجه شود.

آیا تاکنون به این فکر کرده اید که در تربیت فرزندتان چه نکاتی را می توانید رعایت کنید که در آینده مشکلات کمتری بتوانند برای او مزاحمت ایجاد کنند؟

جلوی سداد و شکاف را بگیرید

در تربیت فرزندتان همیشه به خاطر داشته باشید که زمینه های مختلف تربیتی، دائما در هم تنیده هستند. یعنی اینگونه نیست که ما هر بخشی را در یک برهه ای از زمان رشد بدهیم. مثلا در یک برهه ای از زمان به آنها معنویت را یاد بدهیم و در یک برهه دیگر چیزهای دیگ را… نه! اینها در هم تنیده است.

این در هم تنیدگی ها مهم است. اگر تربیت شما به گونه ای باشد که در وجود فرزندتان ویژگی های مثبت اخلاقی در زمینه های مختلف، در هم تنیده باشد، به این وجود، وجود مسدد گفته می شود. یعنی وجودی که سدی است در مقابل مشکلات. سدی است در مقابل نفوذ شیطان و سدی است در مقابل ناتوانی های دیگر.

این یکی از فرمایشات حضرت علی (ع) است که در وجود ما نباید سداد یا همان شکاف ایجاد شود.

به نظر شما در کجاها شکاف ایجاد می شود؟ مثلا وقتی یک نفر گرفتار فکر منفی است!

در کتاب های موفقیت هم نگاه کنید می بینید که افکار منفی سم است. افکاری مانند: نمی توانم و نمی شود و نمی دانم چه هیزم تری به خدا فروختم که هر وقت دیرم شده خیابان شلوغ تر میشود اما زمانی که عجله ندارم خلوت است و …

به همین دلیل حرکت نمی کنیم …

متاسفانه بسیاری از ما، این تفکر و دید و جملات منفی را مبنای زندگی مان کرده ایم. این ها را کردیم پایه های زندگی مان. اما این پایه ها برای زندگی جوابگو نیست! همین میشود که ما تا می خواهیم حرکت کنیم یاد نابسامانی هایمان می افتیم و در نتیجه اصلا حرکت نمی کنیم.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید