تعریف «مدیریت اقتصادی خانواده»

0

مدیریت اقتصادی یعنی چی؟

برای اینکه بتوانیم «مدیریت اقتصادی خانواده» را درک کنیم، ابتدا باید ببینیم «مدیریت اقتصادی» دقیقا یعنی چی؟!

مدیریت اقتصادی از دو بخش «مدیریت» و «اقتصاد» تشکیل شده است. حالا باید اجزای هر کدام از این دو بخش را در نظر بگیریم.

مدیریت شامل بخش های برنامه ریزی، سازماندهی، هدایت، تخصیص منابع، کنترل، نظارت و ارزیابی است. شاید شما از قبل با اجزای مدیریت آشنایی داشته باشید اما برای اینکه بتوانید اقتصاد خانواده تان را به خوبی مدیریت کنید، باید ابعاد اقتصاد خانواده را نیز بشناسید.

ابعاد اقتصاد خانواده کدامند؟

وقتی صحبت از اجزای تشکیل دهنده اقتصاد خانواده می شود، در ابتدا همه ما به یاد درآمد و هزینه ها می افتیم. البته، درآمد و هزینه دو مورد از اجزای مهم اقتصاد خانواده هستند، اما تنها اجزای آن نیستند.

یکی از دلایل ضعف افراد در مدیریت اقتصاد خانواده خودشان همین عدم شناخت از همه ابعاد اقتصاد خانواده است. در اینجا به چند مورد از پارامترهای مهم مدیریت اقتصاد خانواده اشاره می کنیم که معمولا اکثر افراد از آنها خبر ندارند:

مدیریت مهارت ها، مدیریت اطلاعات، مدیریت نگاه های مثبت، مدیریت شکر (شکرگذاری) و …

نقش شکرگذاری در مدیریت اقتصادی خانواده

شکرگذاری یکی از پارامترهای مهم اقتصاد است. انسان های شاکر معمولا مشکل اقتصادی ندارند. مشکل اقتصادی عموماً برای آدم هایی است که نمی توانند جنبه های مثبت عنایات خداوند را ببینند. این نکته مهم است که ما حتما باید به آن توجه داشته باشیم.

نتیجه گیری

در بحث مدیریت اقتصادی خانواده شما باید اول مفهوم مدیریت را درک کنید و سپس ابعاد اقتصاد را بشناسید. اگر شما بتوانید زمانی که از اقتصاد صحبت می شود، اقتصاد را در قالب شبکه ای با ابعاد مختلف ببینید و روی این شبکه تمرکز کنید، در امر مدیریت اقتصادی پیشرفت خوبی خواهید داشت.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید