جمع، مشکلات شما را نشان می دهد….

0

جمع ها انسان را رشد می دهند

همه آنچه در جمع ها و گروه ها اتفاق می افتد بهانه هایی برای رشد انسان ها هستند. گاهی در جمع برای انسان مشکلاتی ایجاد می شود. نکته ای که در این مواقع باید به آن توجه کنید این است که «جمع به وجود آورنده مشکل نیست!» بلکه «جمع ها فقط مشکلات انسان را نمایش می دهند»

این گزاره به این معناست که این مشکلات در خود انسان وجود داشته است اما در انزوا نمودار نمیشده است. حالا همین مشکلات در جمع زمینه بروز پیدا کرده اند.

انحراف در هیئت؟!

به عنوان مثال فرض کنید یک هیئت مذهبی تشکیل شده است. بچه های ممکن است به این هیئت بروند و علی رغم فضای مذهبی آن دچار انحراف بشوند. این مشکل ممکن است در بسیج هم رخ بدهد. اما آیا ما می توانیم نتیجه بگیریم که مشکل از هیئت است؟ خیر!

اگر مشکلی در آن هیئت وجود دارد، ما باید بدانیم که آن هیئت هم از در و دیوار ساخته نشده، بلکه متشکل از گروهی از آدم هاست. ممکن است یک فردی که برخی مشکلات شخصیتی، نظیر خودخواهی، جوگیری یا هر چیز دیگری داشته آمده و هیئتی را تشکیل داده و این مشکلات او در جمع نشان داده شده است.

باز هم نتیجه میگیریم که مشکل مذکور حاصل ویژگی های درونی یک انسان بوده است نه جمع.

چرا در تشکیلات کمتر مشکل ایجاد می شود؟

مشکل اینجاست که کسی بالاسر این هیئت نبوده است و کنترل و نظارتی وجود نداشته است بنابراین مشکلات شخصیتی این شخص در جمع بازتاب پیدا کرده.

یکی از تفاوت های مهم تشکیلات با سایر جمع ها نیز در این است که در تشکیلات، مراقبت ها توسط انسان هایی که به فکر رشد هستند صورت می گیرد.

آیا می شود فرزندمان را به هر جمعی بفرستیم؟

لازم به ذکر است منظور ما این نیست که شما می توانید فرزندتان را به هر جمعی بفرستید و به این گزاره استناد کنید که هیچ جمعی مشکلی ندارد و مشکل از خود افراد است… خیر! منظور ما صرفا این است که بدانیم شیطان گاهی از ترس های ما استفاده می کند تا ما را از جمع ها و تشکیلات دور نگه دارد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید