خودآگاهی با سه تمرین کوچک روزانه

0

تمرین:

از امروز، به مدت چهل روز، روزانه سه تصمیم کاربردی اما ساده و کوچک بگیرید و تا آخر شب این سه تصمیم را حتما به انجام برسانید.

شرح تمرین:

سعی کنید تصمیماتی که می گیرید تا حد امکان ساده و کوچک باشند. به ویژه در روزهای اول. مثلا تصمیم بگیرید امروز میزتان را مرتب کنید، یا فلان کار عقب افتاده تان را انجام دهید. شاید هم تصمیم بگیرید امروز فقط 5 صفحه کتاب بخوانید. تصمیم های شما باید به گونه ای باشند که حتما قابلیت اجرا شدن در همان روز را داشته باشند. یعنی به هیچ عامل بیرونی وابسته نباشند.

اگرچه گفتیم تصمیمات کوچک بگیرید، این به این معنا نیست که تصمیمات کاربردی نباشند! شما باید تصمیماتی را بگیرید که به آنها نیاز دارید. یعنی تصمیمات کوچکی بگیرید که قابل اجراست و شما علمش را هم دارید اما کاربردی است و نیاز زندگی شما هست.

رفته رفته تصمیمات را قوی تر کنید

اولین روزها تصمیمات بسیار ساده ای بگیرید اما هر چه جلوتر می روید، رفته رفته تصمیمات را قوی تر کنید.

روزی سه تصمیم بگیرید و شب ها آنها را تیک بزنید. به معنی اینکه آن کار انجام شده است. این تیک زدن احساس خوبی در شما ایجاد می کند که سوخت ادامه مسیر شما می گردد.

منظور ما از تصمیم، انجام یک کار قوی است.یعنی اینطور نباشد که شما یک کار کوچک مانند تمیز کردن اتاق را انجام بدهید اما بینش، نظم و زیبایی در آن نباشد. پس تصمیماتی بگیرید ساده و کوچک اما پربار. یعنی دلیل، روش و انگیزه حین انجام کار در آن ملاحظه بشود.

خودآگاهی و تقویت اراده

انجام این تمرین ساده کمک می کند تا شما خودآگاهی بیشتری نسبت به توانمندی خودتان در انجام اقدامات سودمند روزانه پیدا کنید. از طرفی به انجام رساندن همین اقدامات کوچک روزانه، سوخت حرکت شما را برای انجام اقدامات بزرگ تر و مهم تر فراهم می کند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید