خودتان را ارزان نفروشید

0

شما چقدر خریدار دارید؟

  • آیا نظر شما در این دنیا برای کسی مهم است؟
  • به نظر شما اینکه شما چه ارزش ها و منش هایی دارید برای افرادی در آن طرف دنیا اهمیت دارد؟
  • به نظر خودتان شما چقدر خریدار دارید؟

ما خریدارهای زیادی داریم. خیلی ها کمین کردند تا ارزش های ما را از ما بگیرند. این را به خوبی می توانید در شرایط امروز جهان مشاهده می کنید. خیلی ها ما را دوست دارند. اما چرا دوست دارند؟ چقدر دوست دارند؟ به چه قیمتی دوست دارند؟

این خریداران را در قالب های مختلف می توانیم مشاهده کنیم. در قالب فرقه ها و تشکل های گمراه. در قالب رسانه های رنگارنگ متعدد از جای جای دنیا و بسیاری قالب های دیگر.

به عنوان مثال، تنها نیم نگاهی بیاندازید به بحث رسانه ها، آن هم فقط بخش شبکه های ماهواره ای. به نظر شما ما چند شبکه ماهواره ای فارسی زبان داریم؟ می دانید هزینه های یک شبکه ماهواره ای چقدر است؟ میدانید هزینه تهیه برنامه های باکیفیتی که آنها پخش می کنند چقدر است؟ به نظر شما درآمد آنها از تبلیغات محدودشان کفاف هزینه های سنگین یک تلویزیون ماهواره ای را میدهد؟ از این مهمتر، چه کسی اینقدر هزینه می کند تا شما یک محتوای رایگان را تماشا کنید؟ او با این هزینه ها چه هدفی را دنبال می کند؟

بر سر سفره چه کسی می نشینید؟

خیلی افراد و گروه ها امروز در جهان دارند کار می کنند تا ما را به خودشان جذب کنند. خیلی ها آمده اند ما را بخرند! اما چند؟ چگونه؟ به چه قیمتی؟ از چه طریقی؟ چه چیزی میدهند و چه چیزی میگیرند؟

پس سفره های زیادی پهن شده است و همه ما را بر سر سفره خودشان دعوت می کنند. اما آیا هرکس دعوت کرد باید سر سفره او برویم؟ اصلا به نظر شما سر سفره چه کسی بنشینیم بهتر است؟ در اینجا مناسب است که به این شعر زیبا اشاره کنیم که شاعر می فرماید:

دلا نزد کسی بنشین که او از دل خبر دارد

به زیر آن درختی رو که او گل های تر دارد

نتیجه گیری

هرجا هرجا نرویم! خودمان را به هرکسی نفروشیم. اگر عاقل باشیم در میان این سفره های رنگارنگ که هرکدام هزینه هایی برایمان دارند، بر سر سفره ظیافت الهی حاضر می شویم که به وسعت هستی است. بر خوان کسی حاضر می شویم که اشرافش بر مهمانانش از خودشان بیشتر است. از ما به ما اگاه تر است و از خودمان به خودمان مهربان تر است. اینها خصوصیات این میزبان است.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید