رابطه ثروت جامعه با ظهور مهدی (عج)

0
رابطه ثروت با ظهور حضرت مهدی

میزان ثروت یک جامعه چقدر است؟

به نظر شما میزان ثروت یک جامعه را چگونه می توان اندازه گرفت؟ یعنی ثروت در یک جامعه چه مصداق هایی دارد؟

آیا زیاد شدن ثروت یک جامعه می تواند تاثیری روی زمان ظهور امام زمان (عج) داشته باشد؟

برای اینکه میزان ثروت یک جامعه را بسنجیم باید به سراغ ارزشمندترین دارایی آن جامعه برویم: انسان! بعد از خدا، انسان ارزشمندترین دارایی یک جامعه است. امام زمان هم ظهور نمی کند چون انسان کمی در جامعه ساخته شده است.

جامعه ما چطور می تواند ثروتمند شود؟

با توجه به این تعریفی که از ثروت ارائه شد، ما ثروتمند نیستیم چون زمینه های ظهور را فراهم نمی کنیم. چون ما زمینه های ظهور را فراهم نمی کنیم به ثروت واقعی نمی رسیم. اگر می خواهید ثروتمند شوید باید زمینه های ظهور را فراهم کنید.

متاسفانه این تعریف از ثروت در جامعه مرسوم نیست؛ البته ما روی این تعریف و زمینه های آن تحقیق کرده ایم اما مجال آن نیست که در اینجا به صورت جامع به آن بپردازیم، با این وجود لازم است بدانیم که «جامعه منتظر، از همه جوانب یک جامعه ثروتمند است؛ یعنی این جامعه نه تنها از فقر اقتصادی بلکه از فقر فکری نیز به دور است …»

فقر فکری مهم تر است یا فقر اقتصادی؟

ما باید در جهت ریشه کن شدن فقر فکری در جامعه خودمان به صورت جدی تلاش کنیم. بسیاری از ثروتمندان اقتصادی در جامعه ما دچار فقر فکری هستند، بسیاری از فقرا نیز دچار فقر فکری هستند.

ریشه کن شدن همه نوع فقر در جامعه مهم است اما میان فقر فکری و فقر اقتصادی، فقر فکری اولویت و اهمیت بیشتری دارد چراکه فقر فکری جلوی رشد فرد و جامعه را می گیرد.

اینکه یک نفر احتیاج داشته باشد که دیگران به او باریکلا بگویند تا کار بکند مصداق بارز فقر فکری است. این فقر فکری، یعنی گدایی کردن تشویق از دیگران و محتاج دیگران بودن برای تامین سوخت لازم برای حرکت. این نوع فقر می تواند انسان را متوقف کند، برای همین باید اولویت ما رفع فقر فکری جامعه باشد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید