سوال امام زمان (عج) از شما

0

دیدار شما با امام زمان (عج)

یک تمرین ساده برای خودآگاهی وجود دارد که من خودم آنرا انجام میدهم و توصیه می کنم شما نیز حتما این تمرین را انجام دهید.

فرض کنید امام زمان (عج) آمده اند و از شما فقط یک سوال می پرسند که شما باید به این سوال صادقانه پاسخ دهید؛ ایشان از شما می پرسند: «با آن چیزهایی که در اختیار داری چه کردی؟»

با آنچه در اختیار داری چه کردی؟

برای اینکه به این پرسش پاسخ دهید باید ابتدا ببینید چه دارایی هایی دارید؛ در واقع این تمرین یک تمرین کامل برای خودآگاهی شماست. چرا که برای خودآگاهی نیز ابتدا باید ببینید چه چیزهایی دارید و در گام دوم ببینید با این دارایی ها چه کرده اید.

البته برای شناسایی دارایی هایتان نیازی نیست به راه دوری بروید! در قدم اول به این بیاندیشید که با چشم هایتان چه کردید؟ یا اینکه با زبانتان چه کردید؟

با زبانت چه کردی؟

زبان ما می تواند کارخانه تولید گناه باشد، که ظاهرا ما این قسمت را فعال کرده ایم، با تهمت زدن، تحقیر کردن، اذیت کردن، ناسزا گفتن، حرف بی ربط زدن و …

برای اینکه در این زمینه به خودآگاهی برسید می توانید هر شب این سوال را از خودتان بپرسید: «امروز با زبانم چه کردم؟»

واقعا کارهایی که این یک تکه گوشت می تواند بکند جای تعجب دارد! شما با چرخاندن این زبان می توانید روحیه طرف مقابل خودتان را عوض کنید؛ خوب چرا این کار را نمی کنید؟!

شما با جابجایی یک جمله، تاخیر در گفتن یک کلام یا یک سکوت می توانید تغییرات زیادی ایجاد کنید. این قدرت انسان است.

تفکر شما را تغییر می دهد

تفکر در این زمینه می تواند برای شما بسیار مفید باشد و ذهنیت شما را تغییر دهد. کافی است فکر کنید و صادقانه با خودتان قضاوت کنید که این حرف ها درست هست یا نه.

چه اشکالی دارد وقتی همسرتان می خواهد از خانه بیرون برود به او بگویید «خدا پشت و پناهت باشد»؟! یا اینکه چه اشکالی دارد وقتی آقا به خانه می آید به همسرش بگوید «من این کار تو را قدر میدانم، هیچ غذایی غذای شما نمی شود»؟

نتیجه گیری

در این نوشتار، اینکه با زبان خودمان چه کرده ایم و اینکه با آن چه کارهایی می توانستیم بکنیم را بررسی کردیم. خودآگاهی در استفاده از زبان، می تواند در تربیت فرزند ما و در تربیت نسل های ما به طور جدی تاثیرگذار باشد.

این تنها بررسی نحوه استفاده ما از یکی از دارایی هایمان بود. مسلماً خودآگاهی در استفاده از همه دارایی هایمان می تواند زندگی دنیا و آخرت ما را متحول کند. بنابراین شما هم می توانید از امشب انجام این تمرین را جزو برنامه روزانه خودتان قرار دهید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید