لیست دارایی های مغفول شما

0

تمرین:

لیستی از کلیه دارایی هایی مختلفی که در زندگی خودتان دارید را بنویسید. اعم از دارایی های مادی، معنوی یا دارایی هایتان در حوزه ویژگی های رفتاری، اخلاقی، اعتقادی و ویژگی های فکری.

شرح تمرین:

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که چه دارایی هایی را باید در این تمرین بنویسید. برای مشخص شدن بهتر مساله می توانید به این سوال ها پاسخ بدهید:

همین الان چه دارایی هایی دارید که می توانید از آنها به عنوان سرمایه یاد کنید؟ دارایی هایی که اگر یک زمان آنها را از دست بدهید احساس می کنید خیلی فقیر شده اید و احساس می کنید کاش این دارایی را میداشتید کدامند؟ احساس می کنید که اگر شما دوباره این دارایی را داشته باشید آنرا با خیلی از چیزها حاضر نیستید عوض کنید.

به خسارت نداشتن این دارایی بیاندیشید

وقتی لیست این دارایی ها را نوشتید، تصور کنید چقدر خسارت می دیدید اگر این دارایی را نمیداشتید؟ چقدر باید هزینه و وقت صرف میکردید تا به این دارایی برسید؟

چه بهره ای از دارایی هایتان می برید؟

بعد از انجام مرحله قبل، به این فکر کنید که از دارایی های فعلی تان چه بهره هایی می برید. در بسیاری از مواقع ما بهره کافی را از دارایی هایمان نمی بریم، چراکه متوجه ارزش این دارایی ها نیستیم.

تصور کنید شخصی یک مغازه خالی در خیابان های اطراف حرم دارد. اما از مغازه استفاده ای نمی کند و سالها مغازه را خالی رها کرده است. این شخص ارزش این مغازه را نمی داند. اگر او می دانست که چه استفاده هایی می تواند از این مغازه بکند یا حداقل در همین مدت چه میزان درآمد از اجاره دادن این مغازه می توانست داشته باشد هرگز مغازه را به حال خودش رها نمی کرد.

من و شما هم ممکن است مانند همین شخص از ارزش دارایی هایمان غافل باشیم. به همین علت بهره کافی را از این دارایی ها نمی بریم.

شاید این تمرین بتواند خودآگاهی ما را بالا ببرد تا از این پس بیشتر متوجه ارزش دارایی هایمان باشیم و استفاده مناسب تری از آنها بکنیم.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید