مادرم اجازه کار به من نمیدهد؛ عمرم هدر می رود!

0

پرسش شما:

من یک خانم هستم و ارشد حسابداری دارم اما مادرم اجازه کار کردن به من نمی دهد؛ به همین دلیل احساس می کنم عمرم به بطالت می گذرد. در این شرایط هدف من چه باید باشد؟ چکار کنم تا عمرم هدر نرود؟

پاسخ:

در مورد این مشکل ، در این نوشتار به تشریح دو نکته می پردازیم: نخست به کاری که خود این خانم جوان می توانند انجام دهند تا به شفافیت بیشتری برای ادامه مسیر خودشان برسند و دوم به اصلی که والدین در این شرایط باید به آن توجه کنند اشاره می کنیم.

برایند بگیرید

اینکه این خانم جوان با مدرک حسابداری خودش چکار باید بکند محل بحث است. به نظر بنده ایشان حتماً باید به یک مشاور مراجعه کنند و یک برایند بگیرند. موفقیت ما همیشه در گرو یک موضوع نیست بلکه برایند اهداف و ابعاد زندگی ما می تواند موفقیت و رضایت ما از زندگی را رقم بزند.

شما باید تمام موقعیت ها و تصمیمات احتمالی پیش روی خودتان را بسنجید. باید بررسی کنید که اگر کار موردنظر خودتان را انجام دهید، چه عایداتی را به دست می آورید و چه چیزهایی را از دست می دهید. همانطور که می دانید هر تصمیمی دربردارند یک هزینه فرصت است، یعنی با به دست آوردن هر چیزی، برخی از چیزهای دیگر را از دست می دهید.

اجازه تست کردن به فرزندتان بدهید

به تمام والدینی که با این شرایط رو به رو هستند نیز توصیه می کنیم که هرگز سد راه حرکت فرزندانشان نشوند! بهتر است والدین در این ارزیابی ها و اندازه گیری ها در کنار فرزندشان باشند و در نهایت به آنها اجازه بدهند که از یک جایی شروع بکنند و یک کار را تست کنند.

با فرزندتان همراهی بکنید تا یک کاری را شروع بکند و سه ماه به صورت آزمایشی انجام بدهد؛ پس از این مدت می توانید دوباره به ارزیابی شرایط بپردازید و تحلیل کنید که ادامه این روند کار درستی هست یا خیر.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید