«مدیریت اقتصادی» به معنای «پولدار شدن» نیست!

0

ریشه مشکلات اقتصادی ما چیست؟ (2نمره!)

همه ما میدانیم که امروز یکی از دغدغه های مهم خانواده های ایرانی، دغدغه مدیریت اقتصاد خانواده است. حتی یکی از موانع بزرگ ازدواج جوانان نیز ترس از عدم توان مدیریت اقتصاد خانواده است.

به نظر شما مشکلات اقتصادی خانواده های ایرانی چه ریشه هایی دارد؟

اگر این پرسش را در سطح جامعه مطرح کنیم پاسخ هایی مرتبط با تورم، اختلاس، بیکاری جوانان و … را می شنویم. البته کسی منکر وجود این مشکلات نیست.

اما افراد اهل مطالعه و آشنا با مباحث مدیریت اقتصادی خانواده، می توانند عواملی را مطرح کنند که کمتر کسی آنها را می شناسد.

به عنوان مثال تعریف شما از «مدیریت اقتصادی» می تواند شرایط مالی شما را تغییر دهد. شاید این ادعا در ابتدا به نظر عجیب برسد اما حقیقت دارد.

در این نوشتار به صورت مختصر یکی از اشتباهات اکثریت جامعه در تعریف «اقتصاد خانواده» را با یکدیگر بررسی می کنیم.

 اقتصاد فقط به معنی پول نیست!

یکی از مشکلات ما این است که هر وقت اسم اقتصاد می آید ما به «پول» فکر می کنیم. پول تنها بخشی از اقتصاد خانواده است. ما باید در مورد اقتصاد دید گسترده تری داشته باشیم تا بتوانیم اقتصاد خانواده را بهتر مدیریت کنیم.

داشتن مدیریت اقتصادی به معنای «پولدار شدن» نیست! ما پولدارهای زیادی داریم که مشکلات اقتصادی دارند و کم پول های بسیاری را هم می شناسیم که مشکل اقتصادی ندارند. به نظر شما علت چیست؟ پاسخ به این پرسش دید شما را نسبت به مدیریت اقتصادی خانواده بازتر می کند.

عوامل پنهان مدیریت اقتصادی خانواده

این افراد کم پول مشکل اقتصادی ندارند چرا که قناعت دارند. نداشتن مشکل اقتصادی به معنای این است که هزینه های زندگی شما کمتر از درآمد شما باشد.

یکی از عوامل موثر در مدیریت اقتصادی داشتن آرامش است. آرامش به شما کمک می کند که ذهنتان بهتر کار بکند، روحتان متعالی بشود و عزت نفس پیدا بکنید. این عزت نفس به شما کمک می کند که به هنگام لزوم صرفه جویی کنید و این صرفه جویی و مدیریت هزینه ها به روان شما آسیبی نزند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید