معرفی کتاب هایی در حوزه تربیت

0

پرسش شما

سلام. عده ای از دوستان تقاضا داشتند که کتاب های مرتبط با مبحاث تربیتی و به ویژه تربیت اجتماعی جهت مطالعه بیشتر معرفی شوند.

در این نوشتار به معرفی تعدادی از کتب و نویسندگان شاخص در این زمینه می پردازیم. البته لازم به ذکر است که دوستان نویسنده ای که در ارتباط با تربیت، دست به قلم شده اند، هر کدام از یک رویکردی به این مبحث پرداخته اند که در ادامه معرفی می شوند.

معرفی کتب

مرحوم آقای رجبعلی مظلومی کتابی دارند تحت عنوان کتاب «مبانی تربیتی»

دکتر عبدالعظیم کریمی کتاب های خوبی دارند که مبتنی بر فطرت هستند. این کتب عبارتند از:

«تربیت طبیعی»، «تربیت آسیب زا»، «تربیت چه چیز نیست؟» و «رویکردهای نمادین در تربیت دینی»

آقای محسن عباسی ولدی هم جدیدا کتاب های مناسبی در زمینه تربیت در فضای خانواده و … نوشته اند که استقبال خوبی هم از آنها شده است و کتاب های خوب و قابل استفاده ای هستند.

کتاب های دکتر رضا شریفی  هم کتاب های خوبی هستند مانند کتاب «چگونه با فرزند خود گفت و گو کنیم؟»

کتاب های مرحوم علی صفایی حائری را به صورت مخصوص سفارش می کنیم!

کتاب های «مسئولیت و سازندگی»، «تربیت کودک»، «انسان در دو فصل»، «نامه های بلوغ» جزو کتاب های شاخص ایشان در همین زمینه هستند. در حوزه تربیت اجتماعی نیز، در کتاب «درس هایی از انقلاب» در سه قسمت انتظار، تقیه و قیام بحث هایی مطرح کردند که در زمینه تربیت اجتماعی مفید است.

از میان کتاب های شهید مطهری نیز دو کتاب «تعلیم و تربیت در اسلام» و «جاذبه و دافعه علی (ع)» پیشنهاد می شود.

پیشنهادات شما

همانطور که میدانید روی کتاب ها نمی توان قیمت گذاشت! شما تجربه چندین ساله یک متخصص را با چه شاخصی می توانید قیمت گذاری کنید؟

بنابراین اشاعه فرهنگ کتابخوانی خدمت مهمی به جامعه است. در همین راستا شما هم می توانید کتبی که در زمینه تربیت مطالعه کردید را زیر همین مقاله کامنت کنید تا سایرین نیز از این کتب استفاده کنند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید