مهمترین درس شهید سلیمانی برای ما چیست؟

0

مکتب سلیمانی

ما امروز برای ادامه انقلاب مان نیاز به مکتب شهید سلیمانی داریم . و این مکتب یعنی وسعت ، عمق و آزادی از درون .

ما امروز نیاز داریم که اندکی از روحیه شهید را در دولتمردان خود داشته باشیم . مردم با مشکلات امروز ، از جمله گرانی ها می جنگند و نمی شود جدی نگرفت و فقط با لفظ اینکه «بله میدانم !» چیزی حل نمی شود . زمانی که سیل بعضی روستاها و شهرها را تخریب میکرد شهید سلیمانی در متن سیل بود و می توانست استراتژی تعریف کند .

جوانان عزیز این مرز و بوم ، زمانی که شما مراقبت کنید تا در جریان یک بلای طبیعی ، کسی بی خانمان نشود ، بی آبرو نشود و به ذلت نرسد ، این یعنی« دفاع از حرم »

شهید سردار سلیمانی عزیز :

«در دفاع از حرم چه چیزی بالاتر از اینکه کرامت یک انسان را حفظ کنید تا از خانه اش آواره نشود ، به اردوگاه نرود و در خانه خودش بماند تا کرامتش حفظ شود ، آیا حریمی بالاتر از این وجود دارد ؟»

چگونه روحیه شهادت طلبی را در خود بسازیم؟

نگاه شهید سلیمانی 👈نگاهی سیستمی ، باز و سازمان یافته است و در تمامی عرصه ها حضور دارد.

همان گونه که یک کار مهم و بین المللی در دست اوست اینجا در جریان سیل زدگی مردم روستایی دغدغه پیدا میکند.

یک بخش این است که در درون جوشش دارد .

و بخش دیگر اینکه می بیند کار به زمین افتاده است و خیلی ها باید آن را بردارند اما خود او همیشه اولین نفر است . مدیریت جهادی که رهبر انقلاب می فرمایند همین است .تبلورش در وجود شهید سلیمانی است .

نیاز جوان انقلابی امروز

آن کسی که وسعت دارد می تواند جوانان باهوش و مستعد را دور هم جمع و جریان سازی کند . و این در کاغذ نوشتن ها بدست نمی آید . این مهم دقیقا در عمل باید شکل بگیرد . باید یاد بگیریم چگونه با آدم ها تعامل کنیم ، چگونه آدم ها را دوست داشته باشیم . امیدواریم این روحیه شهید سلیمانی ، در جوانان ما شکل بگیرد .

شهادت قبل از شهادت

شهید سلیمانی با شهادتش زندگی میکرد . کسی که جان بر کف است از چه چیز می ترسد؟ سردار عزیز قبل از شهادت ، به شهادت رسیده بود .

باید این روحیه را در خود بوجود بیاوریم و مانند شهید عزیز ، به مردم نزدیک شویم و مردمی باشیم ، از خدا می خواهیم که این ویژگی های عالی شهید را در قله های رفعت حس کنیم . اگر نه عقب می مانیم ؟!

شهید جاودانه تاریخ است و دقیقا بخاطر همین خصلت ها ، در وجود او روحیه شهادت طلبی موج میزند .

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید