هفته قبل، مدیر شما که بود؟

0

تمرین

امشب قبل از خواب به اتفاقات امروز خودتان بیاندیشید و مواردی که توانستید احساسات خودتان را مدیریت کنید را یادداشت کنید.

شرح تمرین

در طول روز گذشته چندبار احساس خودتان را در لحظه مدیریت و کنترل کردید؟ برای اینکه منظور ما را از کنترل احساس بهتر متوجه شوید به این مثال ها توجه کنید:

مثلا ممکن است به دنبال بدقولی یکی از دوستان تان خشمگین شده باشید و می خواستید حرفی بزنید اما بر خودتان تسلط پیدا کردید و آن حرف را نزدید.

یا اینکه تصمیم داشتید به دنبال یک خواسته خودتان کاری را انجام دهید اما از سر وظیفه آن کار را انجام نداده باشید. مثلا فلان هوس شما را به سمت یک تصمیم هدایت کرد اما شما توانستید با مدیریت احساس خودتان به دنبال آن هوس نروید.

برای انجام یک کار احساس تنبلی می کردید اما به یک آرمان درونی خودتان توجه کردید و با غلبه بر تنبلی، آن کار را انجام دادید.

و ….

مصداق هایی در روز که شما با استفاده از نیروی توجه، تفکر یا مدیریت احساسات، در لحظه در خودتان تغییری ایجاد کردید و توانستید از یک حرت غلط جلوگیری کنید یا به یک تصمیم درست سرعت ببخشید را یادداشت کنید.

چرا این تمرین را انجام می دهیم؟

به کمک این تمرین خودآگاهی شما در مدیریت احساسات و شرایط بالاتر می رود. زمانی که به مصداق های کنترل احساس خودتان در طول روز توجه می کنید در روزهای بعد آمادگی بیشتری جهت مدیریت احساس خود خواهید داشت.

تجربه خود را با ما به اشتراک بگذارید

انجام این تمرین برای یک روز هم مفید است اما ادامه دادن آن برای سه هفته می تواند تاثیر به سزایی در تقویت قدرت شما در مدیریت احساسات روزانه تان داشته باشد.

لطفا تجربه خودتان را پس از انجام این تمرین، به صورت کامنت، با سایر بازدید کنندگان این نوشتار به اشتراک بگذارید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید