چرا آبروداری در تشکیلات مهم است؟

0

آبروداری مهم است!

آبروداری یک فرهنگ قدیمی بسیار پسندیده است. از قدیم مرسوم بود که وقتی مهمان به خانه کسی می آمد، صاحب خانه نوعی خویشتن داری و آبروداری می کرد. این فرهنگ خیلی خوبی بود که متاسفانه امروزه کمرنگ تر از قبل شده است.

اگرچه آبروداری در همه طیف های روابط اجتماعی مفید و مهم است اما نقش ضروری آن برای بقای یک تشکیلات را هرگز نمی توان نادیده گرفت.

اهمیت آبروداری در تشکیلات

حفظ آبروی یک تشکیلات یک مساله حیاتی است. روابط در تشکیلات باید به گونه ای باشد که آبروی تشکیلات حفظ بشود.

آبروداری در تشکیلات به این معناست که اگر نقصی درون تشکیلات وجود دارد، اعضای تشکیلات سعی کنند که این نقص به بیرون از تشکیلات درز نکند.

رعایت اصل آبروداری در روابط تشکیلاتی نیز ضروری است؛ یعنی اگر یکی از اعضای تشکیلات مشکلی دارد، سایر اعضا باید از اسرار او محافظت کنند و هرگز مشکل او را در جای دیگری نشر ندهند.

مصداق آبروداری در رفتار مقام معظم رهبری

امت اسلامی را نیز می توانیم یک تشکیلات اسلامی در ابعاد بزرگ تر به حساب بیاوریم؛ در نتیجه آبروداری در امت اسلامی نیز امری ضروری است و این آبروداری را می توانیم به خوبی در رفتار مقام معظم رهبری مشاهده کنیم.

ما شاهد موارد متعددی بوده ایم که برخی از مسئولین که موردهایی هم داشته اند، بعد از برکناری از سمت شان، توسط رهبری یک حکم مجمع تشخیص گرفته اند. این عمل رهبری، مصداق بارز آبروداری تشکیلاتی است.

رهبری با این رفتار خودشان اعلام می کنند که این فرد در خط سیاسی خودش کمی دچار انحراف شده اما او فرد جاسوسی نیست، پس بهتر است زیر چتر خودمان قرار بگیرد.

مثال های شما از آبروداری تشکیلاتی

در پایان از شما دعوت می کنیم که اگر تجربه یا نمونه های دیگری از آبروداری در یک جمع را به خاطر دارید در اینجا با ما به اشتراک بگذارید و به غنای این مطلب بیافزایید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید