چرا احساس ما مهم است؟

0

عاملِ پنهانی عمل نکردن به تصمیم ها شناسایی شد!

همه ما تاکنون بارها تصمیم گرفتیم که با فرزندمان رفتار بهتری داشته باشیم، یا اینکه روابط مان را با پدر و مادر یا همسرمان اصلاح کنیم، خیلی وقت ها تصمیم گرفتیم گناه نکنیم و … اما به این تصمیمات عمل نکرده ایم!

تصمیم های گرفته شده اما عمل نشده ما یک طومار بلند را تشکیل می دهند. این موضوع مهمی است. ما باید برویم به سراغ اینکه گیرهایمان را تا حدودی رفع بکنیم.

در این نوشتار یکی از ریشه های پنهان عمل نکردن به تصمیمات را به شما معرفی می کنیم تا بتوانید از امروز با غلبه کردن به آن، بیش از قبل روی تصمیمات خودتان ایستادگی کنید.

مکانیزم تصمیم و عمل را بشناسید

یکی از مهم ترین گیرهای ما که مانع از حرکت مان می شود، به احساسات ما بر می گردد. اگر اکنون در شرایطی قرار گرفته اید که به تصمیم خودتان عمل نمی کنید، از خودتان بپرسید که اکنون نسبت به انجام آن کار چه احساسی دارید.

برای اینکه بهتر متوجه نقس احساسات در عمل به تصمیمات خودتان بشوید، بهتر است ابتدا مکانیزم تصمیم و عمل را بشناسید:

در مرحله اول شما به یک شناخت می رسید، این شناخت در شما یک بینش ایجاد می کند، این بینش در شما یک احساس ایجاد می کند و تلفیق همه اینها با هم در شما منجر به اقدام و عمل می شود.

مثلاً شما این شناخت را دارید که اکنون نیاز دارید در کنکور ثبت نام کنید، این شناخت در شما یک نگاه ایجاد می کند و در نتیجه آن، در شما احساسی شکل می گیرد. این احساس می تواند عامل حرکت شما بشود یا اینکه بالعکس، حرکت شما را کند بکند.

چرا توجه به احساسات ضروری است؟

هر کجا شما حرکت ضعیفی دارید به احتمال زیادی احساس ضعیفی نیز نسبت به تصمیم خودتان دارید. کسی که در یک کار احساس مفید بودن ندارد، کار نمی کند؛ کسی که احساس منفعت نمی کند حرکت نمی کند، کسی که احساس خسران نمی کند، درجا می زند و …

به همین دلیل ضروری است که ما احساسات خودمان را به خوبی بشناسیم.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید