چرا باید نقاط ضعف خودمان را جدی بگیریم؟

0

همه می دانند!

آیا شما نقاط ضعف خودتان را می شناسید؟ آیا برای رفع این نقاط ضعف برنامه ای دارید؟

همه انسان ها دارای نقاط ضعف و قوت منحصر به خودشان هستند. معمولا این نقاط ضعف از چشم ما پوشیده نمی ماند و توسط وقایع و اطرافیان به ما نشان داده می شود. اکثر ما حداقل در پس ذهن خودمان، نقاط ضعف مان را می شناسیم. اما مسئله مهم، نحوه مواجهه ما با این ضعف هاست.

به نظر شما در مقابل این نقاط ضعف چه رویکردی باید داشته باشیم؟ باید به رفع آنها بپردازیم یا آنها را بپذیریم و وقت خودمان را بیشتر روی نقاط قوت خودمان بگذاریم؟

کابین خلبان

ما باید در قدم اول، نقاط ضعف خودمان را جدی بگیریم. هرگز نگویید هست که هست… مگر چه می خواهد بشود!

در این هستی هوشمند، بدون توجه به این نقاط ضعف حرکت کردن می تواند هزینه های سنگینی برای شما داشته باشد. شما در کابین خلبانی زندگی خودتان نشسته اید. آیا کسی می تواند در کابین خلبان بنشیند و هر دکمه ای که دوست داشت را بزند؟ مسلما هیچ کس این کار را انجام نمی دهد چرا که همه می دانند هواپیما یک سیستم هدفمند است.

هرگاه ما هدفمندی جهان هستی را به رسمیت بشناسیم، طبعاً به دنبال قاعده مندی خواهیم بود؛ بنابراین یکی از اصلی ترین ریشه های اینکه ما به دنبال قاعده ها نیستیم این است که ما هستی را به درستی نشناخته ایم.

من احکام را قبول ندارم!

روزی با فردی صحبت می کردم که می گفت احکام را قبول ندارد. به او گفتم موبایلش را به من بدهد. پرسید: «چرا؟»

گفتم می خواهم روی موبایلت آب بریزم! او تعجب کرد و گفت: «نه… چرا آب بریزی؟»، به او گفتم: «آب خیلی هم خوب است، جزو مطهرات هم هست؛ چه اشکالی دارد روی موبایلت آب بریزم؟»

آن آقا در پاسخ گفت: «خوب معلوم است، اگر روی موبایل آب بریزی خراب می شود!» به او گفتم: «پس تو احکام موبایل را قبول داری!»

شما فکر می کنید احکام یعنی چی؟ درک درست از نقش احکام می تواند به انسان کمک کند زندگی قاعده مندی داشته باشد.

احکام برای دفترچه راهنمای ما هستند برای بهره برداری بهتر و مراقبت بیشتر از زندگی خودمان. در اینجا یک مثال خیلی ساده را بررسی کردیم تا بهتر این موضوع را درک کنیم.

بنابراین ما باید دقت کنیم تا آنچه که ما را از بین می برد یا همان نقاط ضعف را شناسایی و در جهت رفع آنها تلاش کنیم.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید