چرا با اینکه میدانیم چگونه موفق شویم، شروع نمی کنیم؟

0

همه میدانند چطور موفق شوند!

سوال معروف «چطور موفق شویم؟» رفته رفته به دست فراموشی سپرده می شود. میدانید چرا؟ به این علت که امروزه اکثر افراد میدانند که چطور باید موفق شوند. مشکل اینجاست که عمل نمی کنند. اگر از آنها بپرسید که چرا عمل نمی کنند، به شما می گویند که خودشان هم دقیقا به دنبال جواب همین سوال هستند!

شاید خود شما هم با این مشکل واجه باشید؛ اینکه میدانید چطور می توانید موفق شوید اما عمل نمی کنید. و خودتان هم دوست دارید بدانید که چرا عمل نمی کنید و اصلا چگونه می توانید به این شرایط غلبه کنید و وارد عمل شوید.

چرا میدانیم اما عمل نمی کنیم؟

اگر ما اطلاعات کافی در مورد موضوعی داریم اما اقدامی نمی کنیم. میدانیم اما عمل نمی کنیم، علتش این است که دانش ما در آن زمینه، تنها یکسری اطلاعات ایزوله شده در ذهن ماست. اطلاعات در ذهن، مثل اطلاعت در فلش است. خاصیت ندارد!

این اطلاعات حتما باید بینش ما را تغییر بدهد. پس اگر حرکت نمی کنید به خاطر این است که این اطلاعات در حد اطلاعات مانده است. اطلاعات کافی نیست! مفهومات لازم است. این اطلاعات باید درک و حس بشود، به صورت شهودی. این درک و حس شدن است که می تواند حرکت ایجاد کند.

اضطرار موجب عمل می شود

نکته بعدی این است که ما اضطرار نداریم. یعنی آن موضوع در زندگی ما جایگاه خاصی ندارد و احساس ما را نمی تواند تحریک کند.

به عنوان مثال فرض کنید یک آدمی درک درستی از سوسک نداشته باشد. مثلا وقتی سوسک روی پای او می آید، او تکان نخورد و فقط سوسک را تماشا کند! این نشان میدهد که آن فرد اضطراری را احساس نمی کند.در حالی که کسی که با دیدن سوسک، اضطرار احساس کند، فورا بلند می شود و خودش را تکان میدهد تا سوسک را از بدن خودش دور کند.

برای سایر موارد هم همین جریان صادق است. اگر کسی نسبت به انجام یک عمل احساس اضطرار داشته باشد، فورا آن عمل را انجام میدهد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید