چرا بسیاری از افراد به ثروت اقتصادی دست نمیابند؟

0

پول تنها ابزار اقتصاد نیست!

یکی از اصول مهم در مدیریت اقتصاد خانواده، درک این نکته است که «پول» تنها ابزار مدیریت اقتصادی نیست. شما باید بتوانید در ذهن خودتان پول را از اقتصاد جدا کنید. پول می تواند یکی از هزاران ابزار حل مشکلات اقتصادی شما باشد؛ گاهی هم اصلا نمی تواند ابزار حل این مشکلات باشد!

شما باید جای درست پول را در اقتصاد زندگی خودتان مشخص کنید. اگر جای پول در زندگی کاربردی شما مشخص باشد شما خیلی در امر رشد اقتصادی و مدیریت اقتصاد خانواده تان جلو می افتید.

چرا به ثروت اقتصادی نمی رسیم؟

یکی از مهم ترین دلایلی که باعث می شود افراد به ثروت اقتصادی نرسند این است که دربند پول می مانند! یکی از مهم ترین ویژگی های افرادی که به استقلال مالی رسیده اند این است که خودشان را از پول آزاد کرده اند.

آیا شما میدانید «در بند پول بودن» چطور جلوی رشد شما را می گیرد؟ برای نمونه به یک مورد در اینجا اشاره می کنیم.

شتاب اقتصادی دشمن شماست

امروزه، در بند پول بودن موجب شکل گیری شتاب اقتصادی در بسیاری از جوانان ما شده است. به عنوان مثال، جوانی را می بینیم که چهارتا شعر یاد گرفته و فوراً می خواهد یک کتاب شعر چاپ کند تا به ثروت و شهرت برسد.

این شتاب زدگی های صدمات متعددی را به افراد وارد می کند. در قدم اول، این شتاب زدگی جلوی رشد فرد را می گیرد و این تصور را در او ایجاد می کند که فوراً می تواند به نتیجه مدنظرش برسد.

در قدم دوم، این شتاب اقتصادی به نتیجه مثبتی منتهی نمی شود و با بهم زدن تصورات این جوانان، صدمات سنگینی را به روحیه و انگیزه آنان وارد می کند.

چه باید کرد؟

در مجموعه نوشتار مدیریت اقتصادی خانواده به ابعاد مختلف مدیریت اقتصاد خانواده پرداخته ایم. شما می توانید در این مجموعه برخی از اجزای مدیریت اقتصادی را شناسایی کنید که تا امروز به آنها توجه نداشته اید.

پس از مطالعه این مجموعه می توانید بهتر از قبل به نقش پول در مدیریت اقتصادی خانواده پی ببرید و با کمک سایر عامل ها شرایط بهتری را ایجاد کنید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید