چرا صبر ثروت آفرین است؟

0

هزینه بیست و چهارساعت زندگی چقدر است؟

صبر ثروت است. هرگاه شما بتوانید در زندگی عنصر صبر را به کار بگیرید، قادر خواهید بود که بیست و چهارساعت های شبانه روزتان را جمع کنید. هزینه تمام شده این بیست و چهار ساعت از زندگی شما خیلی زیاد است؛ بنابراین صبوری خودش یک ثروت مهم محسوب می شود.

صبر کردن در گذر عمر نیز به نوبه خودش می تواند ثروت آفرین باشد. فرض کنید که شما بیست و چهار ساعت یک روز خودتان را سر می کنید در حالی که فرد دیگری در همین 24 ساعت، صد هزار تومان هزینه می کند. این صبر شما موجب صرفه جویی و ذخیره آن مبلغ برای خودتان می شود.

چکار کنیم که صبر کردن برای ما رنج آور نشود؟

اگر شما آگاهانه، هوشیارانه و خلاقانه با مسائل برخورد کنید، دیگر صبوری کردن شما را اذیت نمی کند. در حقیقت صبر کردن با تحمل زجرآور فرق می کند.

برخلاف آنچه اکثر افراد فکر می کنند، صبر کردن به معنای توقف کردن نیست بلکه به معنای حرکت است. ما وقتی به کسی می گوییم «صبرکن» می خواهیم که او بایستد، در حالی که صبر کردن به معنای جلو رفتن است. صبر، نیروی حرکت را فراهم می کند نه نیروی توقف را. صبر نیروی مبارزه با مشکلات و موانع را فراهم می کند.

انسان با صبر متولد می شود

ریشه بسیاری از مشکلات انسان امروز در بی صبری است. به عنوان مثال چه ضرورتی دارد که امروز اکثر زوج های جوان می خواهند در سال اول همه تکه های زندگی شان را کامل کنند؟

اگر کمی در زندگی انسان تامل کنیم در میابیم که حتی برای به دنیا آمدن انسان نیز مادرش باید نُه ماه صبر کند. او باید صبر کند تا جنین به بلوغ خودش برسد. بنابراین ما نیز باید بیاموزیم که در مراحل و شرایط مختلف زندگی خودمان صبر کردن را تمرین کنیم.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید