چطور جهاد علمی، مشکلات اقتصادی ما را حل می کند؟

0

مشکل اقتصادی از کجا آمد؟

ما امروز به یک جهاد علمی در کشور نیاز داریم. این فرمایش مقام معظم رهبری هم هست. جهاد علمی برای کشور ما یک امر واقعا ضروری است. به این دلیل که جهاد علمی و فکری در کشور ما ضعیف شده، امروز ما نیازمند به جهاد اقتصادی شده ایم.

به صورت مصداقی اگر بخواهیم بررسی کنیم می توانیم جوانی را در نظر بگیریم که سنش بالا می رود اما هنوز یاد ندارد پول در بیاورد. خوب این جوان باید ابتدا پول درآوردن را یاد بگیرد. مثلا می تواند کتاب های مربوط به پول درآوردن را بخواند.

راهکار موفقیت را بیاموزید

در مثالی که بیان شد ما به یک امر کاملا مادی پرداختیم. فعلا به مباحث فکری، تربیتی و دینی که در آنها هم نیاز جدی به جهاد فکری دیده می شود نمی پردازیم. بلکه می خواهیم بگوییم که چطور مشکلات صرفا مادی و اقتصادی ما می تواند با یک جهاد فکری برطرف شود.

راهکارهای موفقیت آموختنی هستند. من همیشه در کلاس های دانشگاهی به دانشجویان توصیه می کنم که هر نفر در رشته خودش ده نفر انسان موفق را پیدا کند و زندگی این افراد را آنالیز کند.

دانشجویان می توانند از زندگی این افراد درس های کاربردی برای موفقیت در زندگی خودشان بگیرند. حتی اگر زندگی هر کدام از این ده نفر برای آن دانشجو دو یا سه نکته داشته باشد، مجموع این نکته ها می تواند مسیر شفافی برای حرکت آنها ایجاد کند.

و این روحیه یادگیری و استفاده از تجربه دیگران به خودی خود یک ثروت ثروت آفرین است.

ثروت های پنهان را کشف کنید

استفاده از تجربیات دیگران یکی از بزرگترین ثروت هاست. به این علت که این تجربیات می تواند زمان آزمون و خطای شما را کاهش دهد و به شما کمک کند با سرعت بیشتری مسیر درست را تشخیص دهید و در راستای آن حرکت کنید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید