چه کار کنیم مشکلاتمان آسان شوند؟

0

مشکل حال حاضر شما چیست؟

گاهی گرفتار مشکلی می شویم که تمام فکر و ذهن ما را به خودش مشغول میکند. حتی گاهی این مشکل، خواب و خوراک ما را هم آشفته می کند. این مشکل گاهی به خاطر یک اتفاق است، مثل برخورد کردن با یک مشتری عصبی یا برخورد بد مدیرتان با شما. گاهی به علت این است که دچار اشتباهی در کسب و کارتان شده اید. گاهی هم به دلیل اتفاقات کوچکتر.

مثلا ممکن است به دلیل اینکه فلانی شما را دیده اما به شما سلام نکرده، ساعت ها به فکر و خیال بپردازید و اوقات خودتان را تلخ کنید!

سوای از اینکه انسان ها باید تلاش کنند آنقدر از درون وسعت یابند که اتفاقات بیرونی به این سادگی آنها را آزار ندهند، یک تکنیک کاربردی و ساده هم وجود دارد که در این هنگام می تواند شما را از این شرایط نجات دهد.

تکنیک آسان کننده مشکل فوری!

اگر مشکل حال حاضر شما حسابی حالتان را گرفته، کافیست تصور کنید در 5 سالِ آیندهِ خودتان هستید و دارید به این مشکل فکر می کنید. مسلما این اتفاق در 5 سال آینده برای شما اهمیتی ندارد! فقط از دور به این مشکل نگاه می کنید و می خندید و با خودتان می گویید: ببین برای چه مشکل بیهوده ای خودم را عذاب میدادم!

همین تکنیک ساده، در لحظه شما را متوجه می کند که مشکل اکنون شما در حقیقت بار چندانی ندارد و در نتیجه مشکل در برابر شما کوچک می شود.

دعوا بر سر آپشن ماشین!

یک روز در یک مغازه تعویض روغن، بین دو جوان بحثی شکل گرفته بود. هر دو جوان ماشین بنز داشتند و مدل این ماشین ها کمی با هم تفاوت داشت. جالب اینجا بود که بین این دو جوان بحثی شکل گرفته بود بر سر اینکه آپشن کدام ماشین از آن یکی بیشتر است!

یکی از جوان ها مدعی بود که ماشین او این آپشن را دارد که سر پیچ با سرعت بالا، همراه با چرخیدن لاستیک ها، چراغ های جلوی ماشین هم می چرخد تا دید راننده کم نشود و تصادف نکند. به خاطر همین آپشن قیمت ماشین او حدودا 20 میلیون گران تر بود.

نکته تلخ داستان اینجاست که برخی افراد مدعی هستند که اضافه شدن یک آپشن به یک خودرو، ارزش دارد 20 میلیون بیشتر برای آن هزینه کرد اما به دنبال اضافه کردن یک آپشن به خودشان نیستند.

گاهی مشکلات ما همینقدر کوچک هستند و ما هم همینقدر جدی مانند این دو جوان، بر سر این مشکلات کوچک به نزاع با دیگران یا خودمان بر میخیزیم.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید