یک تمرین برای خوداگاهی در زندگی زناشویی

0

نفس عملتان را محاسبه کنید

اگر می خواهید زندگی شما بر مبنای خودآگاهی باشد و تعالی پیدا کند، باید هر روز نفس اعمال خودتان را محاسبه کنید. هر عملی یک نفس و ملکوتی دارد. ظاهر عمل، ملک آن است و باطن عمل، ملکوت و نفس آن است. شما باید به محاسبه این بخش (ملکوت عمل) بپردازید.

در این نوشتار یک تمرین ساده جهت محاسبه نفس عمل در زندگی زناشویی را به شما می آموزیم.

یک تمرین ساده!

من همیشه پیشنهاد می کنم که برای هر کاری که در طول روز انجام می دهید یک تیتر بگذارید. فرض کنید کل زمان یک روز شما را به قسمت های 5 دقیقه ای تقسیم می کنند و از شما می خواهند برای هر کدام از این قسمت های پنج دقیقه ای یک عنوان بگذارید.

مثلاً فرض کنید که از سرکار به خانه برگشته اید، روی مبل لم می دهید و سرتان را در گوشی موبایل می برید و داد می زنید: «غذا حاضره؟!» روی این قسمت از زندگی تان چه عنوانی می گذارید؟ شاید «اثبات خود» عنوان مناسبی باشد!

به کمک این تمرین ساده شما می توانید روح اعمال خودتان را پیدا کنید.

کاربرد این تمرین چیست؟

بعد از آنکه به کمک تمرین بالا، روح عمل خودتان را پیدا کردید باید به محاسبه اعمال تان بپردازید. باید مشخص کنید که امروز چه کارهایی انجام داده اید که نباید انجام می دادید و چه کارهایی را باید انجام میدادید اما انجام ندادید.

باید مشخص کنید کارهایی که امروز انجام دادید را با چه کیفیتی، در چه مدت زمانی، به چه نیتی، با چه شدتی و با چه الگویی انجام داده اید …

همه این عوامل مهم هستند. یک عمل در دل خودش همه این ویژگی ها را دارد. هر گاه به این ویژگی ها توجه کنید، اعمال شما قدرت پیدا می کند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید