فهرست نعمت های شما

0

تمرین امروز:

فهرستی از نعمت ها، سرمایه ها، امکانات و دارایی های خودتان را لیست کنید که اگر از آنها استفاده نکنید احساس خسارت می کنید.

شرح تمرین:

آیا شما تفاوت زیان و خسران را میدانید؟

تصور کنید شما خودکاری  را تولید می کنید که قیمت تمام شده هر یک عدد آن برای شما هزار تومان است و قرار است هر عدد آن را هزار و دویست تومان بفروشید.

حالا اگر شما یک خودکار را هزار و صد تومان بفروشید، ضرر کرده اید، چراکه از سود محاسبه شده برای هر خودکار که 200 تومن بود، کمتر سود کرده اید. دقت کنید در این حالت شما از اصل سرمایه ضرر نکرده اید بلکه از میزان سود محاسبه شده کمتر سود کرده اید.

اما خسران به حالتی گفته می شود که شما اصل سرمایه را هم از دست بدهید. مثلا یک خودکار را 800 تومان بفروشید در حالی که هر خودکار برای خودتان هزار تومان درآمده بود. و یا اینکه خودکار را گم کنید و … در این حالت شما دچار خسران شده اید. اصل سرمایه را از دست داده اید.

به نظر شما انسان ها چه زمانی دچار خسران می شوند؟

دوستان، مراقب باشید در زندگی دچار خسران نشوید! سرمایه های اصلی را از دست ندهید. آیا شما سرمایه های اولیه اصلی خودتان را می شناسید؟

در این تمرین، شما باید لیستی از نعمت های خدادی خودتان آماده کنید. از امکانات تان، استعدادهایتان، دارایی هایی که در لحظه اکنون دارید و …

اگر شما این دارایی ها و امکانات را نادیده بگیرید و دائم به آنچه که کم دارید فکر کنید. خسران کرده اید. برای اینکه خسران نکنید، این لیست را بنویسید و برنامه ریزی کنید تا آنها را به کار بگیرید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید