تبدیل کار روزانه تان به عبادت

0

آیا می شود آب خوردن هم معنوی باشد؟

بسیاری ما تصور می کنیم که زندگی ما بخش های متفاوتی دارد که معنویت یکی از این بخش ها است. مثلا یک بخش از زندگی ما کار است، یک بخش دیگر تفریح یک بخش هم معنویت و …

اما این دیدگاه ناقص است! معنویت یک نسیمی است که در تمام این بخش ها باید جاری باشد. حتی آب خوردن شما هم می تواند معنوی باشد. کافی است وقتی که دارید آب می نوشید به این فکر کنید که همین آب آفریده خداوند است. یا دستی که شما با آن، لیوان آب را بلند می کنید، نعمت و آفریده خداست.

پس معنویت یعنی فکر کردن به اینکه هر چه ما در هر لحظه داریم از اوست.

چطور کار روزانه مان را به عبادت تبدیل کنیم؟

گفتیم معنویت یعنی صبح تا شب به یاد خدا باشید. اما این صرفا به این معنا نیست که تسبیح به دست بگیرید و صبح تا شب ذکر بگویید!

تصور کنید به محل کارتان رفته اید. اول روز می گویید: «بسم الله الرحمن الرحیم. خدایا من به عشق تو، به امر تو، برای تو، به بندگان تو، با آنچه که تو داده ای می خواهم خدمت کنم …»

به این ترتیب کار و فعالیت شغلی شما در طول روز می شود عبادت و معنویت!

کار روزانه شما می تواند ذکر باشد، به شرط اینکه یک نیت و بینش درست الهی پشت آن وجود داشته باشد.

معنویت کارهای یک خانم خانه دار

کار روزانه یک خانم خانه دار هم می تواند عبادتی معنوی باشد. مادر محترمی که غذا درست می کند در آن لحظه باید با خودش بگوید: «خدایا کمک کن تا این غذا برود و برای بچه های من رزق مادی ایجاد کند و این بچه های من بشوند بندگان صالح تو» به این ترتیب این آشپزی می شود معنوی.

یا اگر مادری در حال مرتب کردن یک اتاق است می تواند نیت کند: «خدایا، کمک کن من بر اساس النظافت من الایمان، این اتاق را مرتب کنم تا یک آرامش و بهجتی برای همسر و فرزندانم ایجاد شود.»

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید