ریشه نگرانی شما

0

تمرین:

از امروز تا یک هفته آینده نگرانی هایی که از صبح تا شب به ذهنتان می رسد را یادداشت کنید. سپس ریشه این نگرانی ها را مشخص کنید.

شرح تمرین:

از صبح تا شب نگرانی های متعددی به ذهن همه ما هجوم می آورد. شما چه نگرانی هایی دارید؟ شاید اکنون که در حال مطالعه این متن هستید فقط چند مورد آنها را به خاطر بیاورید اما مسلماً تعداد این نگرانی ها خیلی بیشتر از این چند مورد است!

برای اینکه متوجه تعداد بالای این نگرانی ها بشوید کافیست که یک کاغذ به همراه داشته باشید و تا یک هفته، از صبح که بیدار می شوید تا شب که برای خواب آماده می شوید، هر نگرانی ای که به ذهنتان می رسد را روی آن یادداشت کنید.

در گام بعد باید به این فکر کنید که ریشه هر کدام از این نگرانی ها در کجاست. به عنوان مثال، ممکن است ریشه یکی از نگرانی هایتان ضعف شما در مدیریت زمان باشد، ریشه یک نگرانی دیگر می تواند عزت نفس پایین شما باشد و …

ریشه هر کدام از این نگرانی ها را نیز در مقابل آنها یادداشت کنید.

چرا این تمرین را انجام می دهیم؟

توصیه می کنم این تمرین را مدتی انجام دهید تا خودتان نتایج آن را در زندگی تان احساس کنید. البته نتایج انجام این تمرین طی یک هفته نیز برای شما مشهود خواهد بود.

یکی از مزیت های انجام این تمرین آگاه شدن نسبت به نگرانی هایی است که بدون اینکه خودتان متوجه شوید، هر روز بخشی از انرژی و تمرکز شما را مختل می کنند. اگر شما نسبت به این نگرانی ها آگاهی پیدا کنید آنها قدرتشان را از دست می دهند و پس از مدتی انرژی و تمرکز روزانه شما افزایش میابد.

از سوی دیگر می توانیم این تمرین را یکی از تمرینات خوداگاهی نیز به شمار بیاوریم چرا که شما را نسبت به نگرانی هایی آگاه می کند که احتمالا ریشه بسیاری از تصمیمات و رفتارهای ناخودآگاه شما تا به امروز بوده اند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید