اصلی ترین ثروت انسان

0

اصلی ترین ثروت انسان از نظر قرآن

بیایید برای کشف اصلی ترین ثروت انسان به قرآن کریم مراجعه کنیم. برای اینکه به ثروت برسید باید قوائد تجارت را بیاموزید. آیا میدانید خداوند در کدام قسمت از قرآن این اصل را بیان کرده است؟

خالق ما، در کتاب قرآن، قوائد تجارت را در جایی بیان کرده که از خسارت انسان نام برده است. خداوند در سوره عصر قسم خورده است که انسان در حال خسارت است. اینکه خداوند خسارت را به زمان مرتبط دانسته، نشان می دهد که اصلی ترین ثروت انسان «زمان» اوست.

آیا میدانید میان زمان و خسارت چه رابطه ای وجود دارد؟ میان آنها یک رابطه سرمایه ای وجود دارد. بزرگترین سرمایه چیزی است که خداوند به آن قسم می خورد (یعنی زمان) و سپس بحث خسارت را مطرح می کند.

فراموش نکنید که دقیقه ها آبستن بهشت و جهنم هستند…

از کل به جزء برنامه بچینید

یکی از اقداماتی که در جهت مدیریت این ثروت ارزشمند خودتان یعنی زمان می توانید انجام دهید برنامه ریزی است. اما نکته مهم در اینجا این است که برنامه ریزی شما باید از کل به جزء انجام شده باشد تا بیشترین بهره وری را داشته باشد.

از کل به جزء چیدن برنامه به این معناست که شما برنامه بلندمدت خودتان را تبدیل کرده اید به چندین برنامه کوتاه مدت. یعنی شما زنجیر را گرفته اید و حلقه را فراهم کرده اید. اگر شما نقشه زنجیر را داشته باشید می توانید آن حلقه ها را کنار هم بگذارید.

منظور ما این نیست که اگر شما به یک برنامه کوتاه مدت عمل کنید در بلندمدت نتیجه نمی گیرید؛ شما باید برنامه های خودتان را از کل به جزء بچینید تا بتوانید تشخیص دهید که هر کدام از برنامه های کوتاه مدت شما کدام قطعه از پازل بلندمدت تان هست.

اگر برنامه ریزی شما از متد کل به جزء پیروی نکند، پس از انجام هر برنامه کوتاه مدت نمیدانید که چه کاری را در ادامه باید انجام دهید و زمان ارزشمند خودتان را تلف می کنید.

ذخیره کردن زمان با ثبت تجربه

یک نکته مهم دیگر برای حفظ زمان، به خاطر سپردن تجربیاتی است که در پروژه های کوتاه مدت خودتان داشته اید. حتما این تجربیات را مکتوب کنید و در ذهن خودتان نگه دارید. توجه به این تجربیات به شما کمک می کند از تکرار خطا در آینده خودداری کنید و دچار اتلاف سرمایه زمان خود نشوید.

«کوچک و درست» یا «بزرگ و غلط»؟!

من همیشه تاکید کرده ام که ما باید از کارهای کوچک شروع کنیم اما آنها را دقیق و درست انجام دهیم. گاهی اوقات شما یک کار کوچک را به درستی انجام می دهید و این می تواند برای شما سودهای پنهان و آشکار بسیاری را به همراه داشته باشد.

اما اکثر آدم ها دوست دارند مستقیماً کارهای بزرگ را انجام دهند، اما نباید فراموش کنید که اگر کار بزرگ را اشتباه انجام دهید، خسارت های بیشتری را نیز متحمل می شوید.

بنابراین عادت کنید که کارهای کوچک را به شکل سریع و دقیق انجام دهید، این انگیزه بخش است و به شما کمک می کند با سرعت بیشتری حرکت کنید و زمان خودتان را حفظ کنید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید