بایسته های ازدواج موفق: سلامت شخصیت

0

بایسته های ازدواج موفق

برای اینکه ازدواج شما در بلندمدت ازدواج موفقی باقی بماند باید برخی از بایسته ها را قبل از ازدواج در خودتان ایجاد کنید، یکی از این بایسته ها داشتن سلامت نفس است؛ در این نوشتار توضیح سلامت نفس از بیان استاد جلیل معماریانی را بررسی می کنیم.

سلامت نفس چیست؟

دختر یا پسر جوان، قبل از اینکه اقدام به ازدواج کند باید اطمینان حاصل کند که شخصیت سالمی دارد؛ این موضوع بسیار مهمی است چرا که ما به اندازه ای که سلامت شخصیت داریم در ازدواج موفق خواهیم بود.

داشتن سلامت نفس یعنی بهداشت روانس درستی داشته باشیم؛ اگر بخواهیم چند مورد از مصادیق داشتن سلامت نفس را بیان کنیم، می توانیم بگوییم داشتن سلامت نفس در یک فرد به این معنا است که او:

دچار کج فهمی نباشد، بد دل نباشد، ضعیف النفس نباشد، دچار خودزنی و احساس کهتری نباشد، خود کمتر بینی نداشته باشد بلکه دارای اعتماد به نفس و عزت نفس کافی باشد، خودآگاهی کافی داشته باشد و تعریفی که از خودش دارد مشخص باشد.

سلامت با کمال متفاوت است

لازم به ذکر است که بحث سلامت با مباحث بی نقص بودن، کمال و رشد متفاوت است. وقتی ما از سلامت نفس جوان صحبت می کنیم نباید آنرا با کمال  یا بی نقص بودن اشتباه بگیریم؛ هیچ کس بی نقص نیست و نمی توان ادعا کرد که یک نفر به کمال کامل رسیده است.

آنچه ما به عنوان بایسته یک ازدواج موفق از جوان می طلبیم، سلامت است نه کمال و بی عیب و نقص بودن او.

چطور به سلامت نفس کامل دست یابیم؟

در مجموعه نوشتار بایسته های ازدواج موفق به تعداد زیادی از ویژگی ها و بایسته های ازدواج موفق اشاره می کنیم که بخش زیادی از آنها مصادیق سلامت نفس نیز هستند. شما برای شناسایی مصادیق سلامت و خطراتی که آن را تهدید می کند می توانید به مطالعه این مقالات بپردازید.

به علاوه به شما توصیه می کنیم که خودتان نیز به این دو پرسش فکر بکنید و پاسخ هایی برای آن ها آماده کنید:

  • آدم سلیم النفس چه کسی است؟
  • چه چیزهایی سلامت نفس را به خطر می اندازند؟

سخن آخر

حتی اگر بهترین دختر یا پسر این خلقت را به عنوان همسر به شما بدهند اما شما انسان سلیم النفسی نباشید، باز هم در زندگی تان موفق نخواهید بود!

به همین علت لازم است تا شما مصادیق سلامت نفس را بشناسید و تلاش کنید تا قبل از ازدواج از سلامت نفس خودتان مطمئن شوید تا در آینده ازدواج و زندگی مشترک موفقی را تجربه کنید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید