تفکر ثروتمند چگونه است؟

0

نگاه ثروتمند

اگر می خواهید در شرایط مالی خانواده تان تحول ایجاد کنید باید نگاه خودتان را به زندگی و محیط اطرافتان تغییر دهید. شما باید زندگی را سرمایه ببینید. در ذات سرمایه، سود وجود دارد. بنابراین هرگاه زندگی را سرمایه ببینید فرصت های کسب سود از این سرمایه را نیز شناسایی خواهید کرد.

انسان ثروتمند چه کسی است؟

ثروت برای انسان یعنی رزق جامع، واسع و حلال، رزقی که بتواند ابعاد مختلف انسان را گسترش دهد. انسان ثروتمند نیز انسانی است که ابعاد مختلف خودش را گسترش داده و پشت دیوارهای محدودیت متوقف نشده است.

انسان ثروتمند انسانی است که عاقل و متفکر است و به کمک همین تعقل و تفکر، خودش را گسترش می دهد.

چقدر گسترش پیدا کرده اید؟

انسان ها پشت هر دیواری که متوقف بشوند، قد و اندازه همان دیوار را پیدا می کنند. شما در کجا متوقف شده اید؟ الان موانع شما کجا هستند؟ انسان ها هر مساله ای، هرچند کوچک را به عنوان مانع خودشان شناسایی کنند، قد خودشان را به همان اندازه کوتاه کرده اند.

برای اینکه از این موانع فراتر بروید باید بتوانید ثروت را همه جانبه ببینید.

نگاه همه جانبه به ثروت چگونه است؟

آیا ثروت فقط در پول تعریف می شود؟ به نظر شما دوستان خوب ثروت نیستند؟

مسلماً دوست خوبی که عیب شما را به شما بگوید ثروت بزرگی است. به غیر از دوست خوب دیگر چه ثروت های مهمی را در زندگی می توانید نام ببرید؟

اجازه بدهید که ما این ثروت ها را در این نوشتار نام نبریم، در عوض بار دیگر شما را تشویق کنیم که دفترچه هدفگذاری، دفترچه تجربه اندوزی و دفترچه لیست تجربیاتی که تا امروز داشته اید را آماده کنید و با عبرت گرفتن از تجربیات زیسته خودتان و اطرافیانتان، این ثروت های خفته در اطراف خودتان را شناسایی کنید.

لطفا بنویسید!

لطفا نوشتن را جدی بگیرید. تجربیات، اهداف و افکار خودتان را روی کاغذها بنویسید. در نوشتن فکر انسان قوی می شود، چرا که نوشتن کار سختی است و وقتی شما می نویسید، افکارتان بارور می شود.

امیدوارم که خداوند به همه ما کمک بکند تا به کمک این تمرینات ثروت های واقعی خودمان را کشف بکنیم؛ ثروت هایی که برای بسیاری از افراد آرزو است اما ما در حالی که آنها را داریم، قدرشان را نمی دانیم.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید