جهت گسترش فرهنگ کتاب خوانی چه کرده ایم؟

0

چرا امام زمان ظهور نمی کنند؟

تا زمانی که افراد جامعه، از خودشان تعریفی جز زیبایی بینی و شکم و ظاهرشان نداشته باشند، امام زمان ظهور نمی کند. میدانید چرا؟ به این علت که این سطح نیاز افراد جامعه به امام نیازی ندارد!

اصلا تصور کنید امام علی (ع) بیایند. تا وقتی که نیازهای افراد جامعه این باشد، امام علی هم باید بروند یک گوشه انزوا بنشینند چرا که این سطح دغدغه افراد را غریزه شان کفایت می کند.

خوب، با توجه به اینکه دلیل ظهور نکردن امام زمان (عج)، سطح پایین نیازهای جامعه است، راهکار نزدیک کردن ظهور ایشان هم بالا رفتن سطح نیازهای جامعه است. باید این جامعه اطلاعاتش، نیازهایش، خواسته هایش و توقعاتش افزایش یابند.

اما چطور می شود که سطح اطلاعات و نیازهای یک جامعه بالاتر می رود؟

مطالعه، راهکار افزایش سطح نیاز جامعه

آن چیزی که باعث می شود سطح اطلاعات و نیازهای افراد یک جامعه بالاتر رود، مطالعه است. اصل مطالعه است! اگر شما کتاب نخوانید دیگر نمی شود برای شما کار خاصی کرد!

علت تاکید بر مطالعه این است که وقتی افراد یک جامعه، مطالعه می کنند و کتاب می خوانند، تعریف شان از خودشان، از سطح نیازهای غریزی شان بالاتر می آید. با مطالعه، نیازهای انسان گسترش میابد، انسان وسعت میابد و این سطوح بالای نیاز، ظهور امام را می طلبد.

تاکید رهبری بر کتابخوانی

مقام معظم رهبری چندین سال است که به فرهنگ کتابخوانی اشاره می کنند. با این وجود ما هر چقدر به جاهایی که منظومه فکری رهبری را ترسیم می کنند، سرک بکشیم هیچ اشاره ای به اهمیت کتابخوانی نمی بینیم.

ما ریشه را رها کرده ایم و به فرعیات چسبیده ایم! ریشه، کتابخوان شدن افراد جامعه است.

از خودمان بپرسیم چه کار کرده ایم؟

خوب، حالا شما میدانید که فرهنگ کتابخوانی چقدر مهم است و چه تاثیری در ظهور حضرت مهدی (عج) دارد.

حالا به نظر شما چقدر ضروری است که ما یعنی من و شما، برای کتابخوان شدن افراد جامعه گامی بر داریم؟

به نظر شما لازم هست من و شما گامی بر داریم یا نه؟

دقت کنید ما باید یک گام برداریم. نه وزارت ارشاد! وزارت ارشاد هم وظایف سازمانی خودش رادنبال می کند. و این ما هستیم که وظیفه داریم در حد توان خودمان جهت اشاعه فرهنگ کتابخوانی تلاش کنیم.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید