در چه زمینه هایی میتوان هدفگذاری کرد؟

0

مقدمه

کسانی که یک بار هدفگذاری اصولی را در زندگی شان تجربه کرده اند، خوب میدانند که هدفگذاری چه تاثیر شگفت آوری در رسیدن انسان به اهدافش دارد.

بعد از اینکه یک نفر از طریق هدفگذاری به یک یا چند هدفش دست میابد، تکانی می خورد و مشتاق می شود هر چه بیشتر هدفمندانه زندگی کند تا بتواند هر چه بیشتر و بهتر از زمانش استفاده کند و خودش را رشد دهد.

اینجاست که این پرسش برای او پیش می آید که در چه زمینه هایی می تواند هدفگذاری کند؟ در این نوشتار به پاسخ این پرسش می پردازیم.

برای چه زمینه هایی می توان هدفگذاری کرد؟

شما می توانید در زمینه های اقتصادی (برای خانم ها کمتر)، شغلی، تحصیلی، علمی، اجتماعی و … هدفگذاری کنید.

لازم به ذکر است زمینه علمی برای افرادی که تحصیلاتشان تمام شده هم هست. یعنی افراد وقتی تحصیلاتشان تمام می شود باز هم باید زمان های مشخصی را جهت افزایش مطالعات شان در نظر بگیرند.

حالا تمام این زمینه ها که ذکر شد را می توانیم ریز کنیم. به عنوان مثال بیایید به یک نمونه از ریز کردن اهداف در زمینه اجتماعی نگاه کنیم:

یک هدف اجتماعی برای کارمندان

به عنوان مثال اگر کامندان بخواهند یک زیر مجموعه اهداف اجتماعی برای خودشان مشخص کنند، تغییر نگاهشان نسبت به ارباب رجوع است. به این صورت که تصمیم بگیرند در سال جدید نگاهشان را به ارباب رجوع تغییر دهند از یک مزاحم به حواله خداوند!

ارباب رجوع، حواله پستی خداوند است به شما. اگر کسی با شما کار دارد، آن فرد را خداوند فرستاده است. به این موضوع شک نکنید.

ریز هدف برای خانم های خانه دار می تواند این باشد که کار امروز را به فردا نیاندازند، برای دانشجوها می تواند این باشد که قبل ورود به هفته جدید، پرونده پروژه های هفته قبل شان را ببندند.

اهداف شما

شما تاکنون هدفگذاری کرده اید؟ چه نتایج مثبتی از هدفگذاری گرفته اید؟ نتایج خودتان را زیر همین پست با ما به اشتراک بگذارید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید