راهکار حل مشکل تنبلی چیست؟

0

مشکل تنبلی راهکار ندارد!

مشکل تنبلی راهکاری ندارد چرا که ما همیشه در بیرون از خودمان به دنبال یک راهکاری برای رفع آن هستیم. در حالی که این مشکل را باید در درون خودمان شناسایی کنیم. این مشکل در آن جایی شکل می گیرید که فکر می کنیم «میدانیم»

بگویید «نمیدانم»!

هر چیزی را که فکر می کنید میدانید اما به آن عمل نمی کنید، بگویید آنرا نمیدانم. در حقیقت این راهکار حل مشکل تنبلی است. به همین سادگی! اما همین خیلی مهم است.

اگر چیزی را بدانید به آن عمل می کنید. مثلا فرض کنید یک سوسک آمده روی دست شما. شما سوسک را روی دستتان می بینید، و میدانید  که از سوسک بدتان می آید اما برای دور کردن آن از خودتان حرکتی انجام نمی دهید. آیا این امکان دارد؟

مسلما خیر! به این علت که شما واقعا میدانید که از سوسک بدتان می آید. میدانید سوسک حشره تمیزی نیست! میدانید باید آنرا از خودتان دور کنید و ضرورت این را احساس می کنید، بنابراین فورا آنرا از روی دستتان پرتاب می کنید!

حالا تصور کنید، یک نفر برود پیش مشاور و بگوید آقای مشاور این سوسک چندسال است روی دست من است. من هم میدانم سوسک چیز بدی است و باید آنرا از خودم دور کنم اما نمیدانم چرا حرکتی نمی کنم!

این دقیقا همان اتفاقی است که در مورد تنبلی می افتد. مثلا شما نزد مشاور می روید و می گویید من میدانم فلان مشکلی که دارم بد است اما نمیدانم چرا در راستای حل آن اقدام نمی کنم. خوب مشکل اصلی شما این است که فکر میکنید میدانید.

ما آنچه را که میدانیم توهم داریم که میدانیم!

از این به بعد نگویید من میدانم این مشکل من چقدر بد است. بلکه بگویید من «نمیدانم» که این مشکل چه ضررهایی برای من دارد. همین گفتن نمیدانم خودش خیلی تاثیر دارد در اصلاح رفتار شما.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید