شکر و قدردانی کلید موثر ارتباطات

0

افزایش ظرفیت ها چه نقشی در زندگی ما دارد؟

آیا تابحال به دنبال این بوده اید که نسبت به حادثه ها فهم بیشتری داشته باشید؟ یا در برخورد با دیگران از درک بالاتری برخوردار باشید؟

این فهم و درک در ارتباط با دیگران، از طریق افزایش ظرفیت ها اتفاق می افتد.

برای اینکه روحیات اطرافیان را بهتر درک کنیم، حادثه ها را بفهمیم، وسعت دید داشته باشیم، باید خودمان را بزرگ و وسیع کنیم. حال راه این وسعت روحی چیست؟

مزرعه وجودتان را پربرکت کنید

ظرفیت های وجودی ما همانند مزرعه ای است باید به آن رسیدگی کنیم تا پر حاصل باشند. یکی از راه هایی که می تواند ظرفیت ها و وسعت دید ما را افزایش دهد و در ارتباطات موثر واقع شود، «شُکر» است. قدردانی نسبت به آدم هایی که اطراف ما هستند و یا قصد داریم به تازگی با آنها ارتباط بگیریم. به رفتار دیگران دقت کنید به ویژگی های شخصیتی آنها، به ویژگی های ارزشمندی که دارند، به کاری که انجام می دهند، به نقاط مثبت و حتی خلاقیت های شان. این نقاط مطلوب را پیدا کنید و آنها را بعنوان شُکر بیان کنید. این بیان تشکر آمیز ظرفیت ما را زیاد می‌کند و زمینه را برای ارتباط موثر فراهم می کند. به مثال ها دقت کنید:

در ارتباط با یک معلم👈شما معلمین واقعا ارزشمند هستید.

در ارتباط با یک کاسب👈امروز صبح در نانوایی بعلت دریافت یک نان با کیفیت تشکر کنید.

در ارتباط با یک پیرمرد👈بودن شما بزرگترها واقعا پربرکت است.

تجربیات شما

شما تاکنون چه تجربیاتی از اثرگذاری تشکر و قدردانی در برقراری ارتباط موثر با دیگران داشته اید؟ تجربیات خودتان را زیر این نوشته به اشتراک بگذارید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید