نقطه شروع تربیت فرزند کجاست؟

0

نقطه شروع، قبل از تولد است!

بر خلاف آنچه که پیش زمینه ذهنی اکثر خانواده های ایرانی است، ما نباید تلاش کنیم فرزندانمان شبیه ما شوند! وظیفه ما این است که زمینه رشد فرزندانمان را فراهم کنیم.

فراهم کردن زمینه رشد فرزندان هم صرفا به معنی نصیحت کردن فرزندان نیست. اصلا فرایند رشد فرزندان بعد از تولد آغاز نمی شود، بلکه قبل از تولد فرزند و از هنگام ازدواج والدینش آغاز می شود.

شاید این ادعا که تربیت فرزند پیش از تولد او و از هنگام ازدواج آغاز می شود، در ابتدای کار به نظرتان عجیب برسد. بنابراین در ادامه یک مورد را به عنوان مثال بررسی می کنیم.

جهاز بیشتر یا خانه بزرگ تر

به عنوان مثال، در خانواده های ایرانی، خرید جهیزیه سنگین و بزرگ مرسوم شده است. در حالی که ممکن است یک زوج در ابتدای زندگی، تنها یک خانه کوچک 60 متری اجاره کرده باشند باز هم حاضر نیستند برای این خانه کوچک، جهیزیه سبک تر تهیه کنند.

اینجا همان نقطه ای است که تربیت فرزند آغاز می شود. خانواده ها باید در نظر بگیرند که وقتی فرزندشان به دنیا بیاید، به یک فضای بزرگتر از یک آپارتمان 60 متری نیاز دارد. در نتیجه به جای تهیه جهاز سنگین، در خرید وسایل صرفه جویی کرده و پولی را برای رهن یک خانه بزرگتر کنار می گذارند.

عواقب همین مساله به ظاهر ساده را دست کم نگیرید! کودک در یک آپارتمان کوچک 60 متری نمی تواند انرژی اش را آزاد کند و این تخلیه نشدن اثرات منفی اش را در آینده نشان میدهد.

در این مثال دیدیم که تربیت فرزند، پیش از ازدواج و از هنگام خرید جهیزیه و رهن خانه آغاز شده بود.

نظر شما چیست؟

به نظر شما چطور می توانیم بستر رشد فرزندانمان را پیش از تولد آنها فراهم کنیم؟ نظرات و مثال های خودتان را زیر همین نوشته با ما به اشتراک بگذارید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید