چرا افراد هدفمند در زندگی مشکل اقتصادی ندارند؟

0

انسان هدفمند چه کسی است؟

اگر وضعیت اقتصادی امروز شما برایتان مطلوب نیست اجازه بدهید این حقیقت را به شما بگویم که تنها انسان های هدفمند می توانند اقتصاد زندگی شان را اصلاح کنند.

شاید در ابتدا فکر کنید منظور از «انسان هدفمند» کسی است که هدف مالی مشخصی دارد اما اینطور نیست! منظور از انسان هدفمند کسی است که دقیقاً می داند از زندگی خودش چه می خواهد.

چرا انسان هدفمند از نظر اقتصادی رشد می کند؟

همانطور که میدانید و در نوشتارهای گذشته نیز چندین بار اشاره کرده ایم، «اقتصاد صرفاً در پول خلاصه نمی شود». گفتیم که انسان هدفمند کسی است که دقیقاً می داند از زندگی خودش چه می خواهد و چه اهدافی دارد. انسانی که به دنبال رشد است معمولا همیشه آن سطح از اقتصاد که برای رشد نیاز دارد را به دست می آورد.

شما هم اگر به دنبال رشد اقتصادی هستید باید تبدیل به یک فرد هدفمند بشوید و اهداف خودتان را مشخص کنید. از پاسخ دادن به این پرسش شروع کنید: شما دقیقاً به دنبال چه چیزی هستید؟

بسیاری از انسان ها به این دلیل که هدف مشخصی ندارند، انرژی کافی برای حرکت را به دست نمی آورند.

تمرین: اهدافتان را بنویسید!

در نوشتار دو تمرین برای مدیریت اقتصادی خانواده دو تمرین نوشتن لیست دارایی ها و لیست مهارت ها را مطرح کردیم. اکنون به عنوان سومین تمرین در جهت فراهم کردن زمینه های مدیریت اقتصادی خانواده، می توانید لیست اهداف خودتان را نیز یادداشت کنید.

دنبال پول نروید!

اینکه ما به دنبال پول برویم اشتباه است. البته این حرف هرگز به معنای این نیست که ما نباید به دنبال کار برویم. حتی گفته شده کسی که به دنبال کار نرود ملعون است!

پول بخشی از آثار یک فعالیت است. در واقع به بیان حضرت علی (ع) ما دو نوع رزق داریم: رزقی که ما به سمت آن می رویم و رزقی که خودش به سمت ما می آید.

بنابراین توصیه می کنیم اهداف زندگی تان را مشخص کنید (اهداف اقتصادی هم می توانند بخشی از این اهداف باشند نه همه آنها) تا به یک فرد هدفمند تبدیل شوید. هرگاه شما به دنبال تحقق اهداف واقعی خودتان حرکت کنید رزق نیز به سمت شما می آید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید