چرا نگاه ما به پول اشتباه است؟

0
چرا نگاه ما به پول اشتباه است؟

چگونه درآمد خودم را افزایش بدهم؟

زمانی که ما از اهمیت نگاه افراد به اقتصاد و پول صحبت می کنیم، عده ای از جوانان می گویند: «ما الان نیاز داریم که هرچه سریع تر درآمدمان افزایش پیدا کند… تغییر نگاه به اقتصاد و پول چه دردی را از ما دوا می کند؟!»

من از آنها می پرسم: «مگر مسئله شما پیدا کردن راهی برای افزایش درآمدتان نیست؟ خوب به نظر خودتان برای حل این مسئله به چه چیزی نیاز دارید؟»

به نظر شما برای حل مسئله به چه چیزی نیاز است؟

برای حل این مسئله، ما به فکر، مشورت، مطالعه، ارتباط، اعتبار و … نیاز داریم. خوب که دقت کنیم در میابیم که اینها ثروت های واقعی هستند چرا که بدون اینها نمی توانیم راهکاری برای افزایش درآمد خودمان پیدا بکنیم.

چرا نگاه ما به پول اشتباه است؟

به نظر شما پول اعتبار می آورد؟ آیا می توانیم بگوییم پول عقل هم می آورد؟

اینها ادعاهایی هستند که ما در جامعه با آنها مواجه می شویم. افراد زیادی هستند که معتقدند پول اعتبار می آورد. اما این گزاره اشتباه است!

پول عقل نمی آورد بلکه عقل است که پول می آورد. این پول نیست که اعتبار می آورد بلکه اعتبار است که پول را به همراه خودش می آورد.

تغییر نگاه ما به پول چه فایده ای دارد؟

متاسفانه وجود نگاه اشتباه به پول در جامعه ما موجب می شود که ما حرکت معکوس داشته باشیم. یعنی ما گاهی می خواهیم از میوه به ریشه برسیم. پول میوه است، ریشه آن فکر است. حرکت درست این است که ما از ریشه به سمت میوه حرکت کنیم، یعنی درک کنیم که برای افزایش درآمد خودمان به صورت اصولی، در ابتدا باید به سراغ تقویت فکر، ارتباط و اعتبار خودمان برویم.

پول چه ریشه های دیگری دارد؟

به نظر شما به غیر از مواردی که در این نوشتار بیان شد، افزایش درآمد چه ریشه های دیگری می تواند داشته باشد؟

پاسخ خودتان را زیر همین نوشتار با ما به اشتراک بگذارید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید