ازدواج در شرایط تورمی ایران ترسناک است؟

0

نگرانی جوانان چیست؟

همه ما از شرایط تورم و افزایش مخارج ازدواج و زندگی در ایران آگاه هستیم. این مسائل اقتصادی یکی از بزرگترین نگرانی های جوانان در رابطه با ازدواج است.

وقتی با جوان ها در مورد ازدواج صحبت می کنیم، شروع به صحبت از قیمت خانه، ماشین، مخارج عروسی و … می کنند. مثلا می گویند: «امروز قیمت یک آپارتمان کوچک حدود 2 میلیارد تومن شده، با این میزان حقوق، من باید 63 سال کار و پس انداز کنم تا بتوانم یک آپارتمان بخرم!»

به نظر شما راهکاری برای رفع این نگرانی ها و مشکلات وجود دارد؟ برای یافتن پاسخ تا پایان این نوشتار همراه ما باشید.

از «الف» به «ث» بروید!

ما فکر می کنیم اگر بخواهیم از نقطه الف به نقطه ث برسیم باید ابتدا به ترتیب به سراغ نقاط ب، پ و ت برویم. اما اینطوری نیست، گاهی اوقات انسان یک مسیر رشد تصاعدی را تجربه می کند.

در علم اقتصاد ما مفهومی داریم به نام «سود مرکب» درک این مفهوم می تواند نگرانی شما را از بابت شرایط اقتصادی کشور تا حدود زیادی کاهش بدهد.

تصور کنید شما n میلیون تومان سرمایه دارید و این مبلغ را وارد کاری می کنید که تنها هفته ای یک درصد سود می کند. همانطور که می دانید هفته ای یک درصد سود کردن کار دشواری نیست. حالا فکر می کنید بعد از گذشت یک سال یا همان 52 هفته، سرمایه شما چند درصد سود کرده است؟

اگر فکر می کنید این مبلغ 52 درصد سود کرده است کاملاً در اشتباه هستید! پس از پایان هر هفته و کسب یک درصد سود، در هفته بعد جمیع مبلغ سرمایه اولیه و سود حاصل در هفته گذشته یک درصد سود می کند، در نتیجه شما از سود مرکب بهره مند می شوید و پس از پایان یک سال، سرمایه شما چند برابر می شود.

نور انتهای تونل را ببینید

در ارتباط با مبحث سود مرکب باید اهمیت زمان را دریابید. هر چقدر زمان بیشتری بگذرد تصاعد افزایش سرمایه شما بیشتر می شود.

شاید شما هم تاکنون پای صحبت برخی از کارشناسان بیمه نشسته باشید که مثلا می گویند اگر فلان مبلغ را وارد کنید، بعد  از سی سال، 10 برابر این مبلغ را می توانید پس بگیرید. نکته مهم اینجاست که 29 سال بعد هنوز این مبلغ 7 برابر شده است و در سال 30 ام تا 10 برابر افزایش پیدا می کند.

همه صحبت ما این است که زمانی که جوان وارد گود زندگی شود، پس از چندسال ابتدایی زندگی اش می تواند شاهد رشد مالی سریع تری باشد.

بنابراین این نحوه محاسبه که مثلا برای خرید خانه باید 63 سال کار کرد، نحوه نادرستی است.

دلار یا تلاش؟ مسئله این است

نکته مهم دیگر نحوه نگاه شما به شرایط اقتصادی کشور است. همه ما میدانیم که اقتصاد کشور ما به تورم گرده خورده است. اما پرسش اینجاست که در این شرایط کار درست کدام است؟ تلاش خودمان را بیشتر کنیم یا اینکه با امید پایین آمدن قیمت دلار منتظر بنشینیم؟!

مسلماً آن چیزی که شما به آن تسلط دارید در اولویت است. شما روی تلاش خودتان مسلط هستید اما قیمت دلار را نمی توانید کنترل کنید. بنابراین بهتر است تمرکز توجه خودتان را از تورم اقتصاد ایران بردارید و بر روی راه های رشد و توسعه خودتان و کسب و کار خودتان بگذارید.

سخن آخر

در پایان لازم میدانیم تاکید کنیم که خیلی خودتان را درگیر نگرانی از شرایط اقتصادی نکنید چرا که خداوند در این هستی دائماً به تلاش ما ضریب می دهد و به ازای هر یک قدمی که بر میداریم، ده گام به رشد ما می افزاید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید