برای رسیدن به آرامش با همه دعوام میشه!

0

پرسش شما:

«سلام. من مدتی در کلاس های جذابیت شرکت می کردم. استاد ما همیشه می گفت که ما باید از زندگی خودمون لذت ببریم، خودمون رو دوست داشته باشیم، هر رنگ لباسی که دوست داریم رو بپوشیم و هر آرایشی که دوست داریم رو انجام بدیم؛ کاری هم به نقد پدر و مادر و حرف مردم نداشته باشیم.
اما من برای عمل به این آموزش ها و رسیدن به لذت هام همیشه با همه دعوام میشه. به نظر شما علت و راهکار این مشکل چیه؟»

لذت شما به وسعت شما بستگی دارد

مراقب باشید یک بعدی نشوید! محدودیت های دانش بشری در همینجا مشخص می شود. اصلا به نظر شما لذت یعنی چی؟ آیا لذت های امروز شما با لذت های دیروزتان مشابه یکدیگر است؟ مسلما خیر!

اگر شما در هر مرحله از زندگی تان دانش بالاتری پیدا کنید، عمق بیشتری پیدا می کنید و جنس و اندازه لذت هایتان متفاوت می شود. شاید اگر کمی وسعت یادگیری پیدا کنید دیگر لذت های قبلی برای شما لذت محسوب نشود.

بال های خودتان را نبرید!

به تازگی در برخی آموزش ها و کلاس ها به افراد می گویند که همه چیز را قیچی کنند تا بتوانند از زندگی شان لذت ببرند. مثلا می گویند برای رسیدن به آرامش در زندگی، اخبار گوش نکنید، اصلا با کسی کاری نداشته باشید و … این که نشد کار! این کار بال های انسان را قیچی می کند و تعریف بسیار محدودی از انسان را ارائه می دهد.

وسعت پیدا کردن یعنی چی؟

در نهایت می توانیم نتیجه بگیریم که ما باید وسعت پیدا کنیم تا زیبایی های واقعی را تشخیص دهیم. ملاک اینکه تشخیص دهیم چقدر وسعت پیدا کرده ایم می تواند حضرت زینب (س) باشد؛ هرگاه ما آنقدر وسعت پیدا کنیم که مانند حضرت زینب بتوانیم در واقعه ای مثل عاشورا زیبایی ها را ببینیم آن زمان چیزی به آسانی نمی تواند آرامش ما را بهم بزند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید