بهترین روش موفقیت

0

بهترین روش برای موفقیت چیست؟

بر خلاف بسیاری از آموزش هایی که سال هاست همه جا ارائه می شود، بهترین روش موفقیت، الگو برداری از روش تجربیات موفق قبلی خودتان است. ببینید در گذشته چطور عمل کردید که به موفقیت دست پیدا کردید و همان را الگو برداری و تکرار کنید.

سیستم یادگیری کودکان هم به همین صورت است. به همین دلیل وقتی آنها را به حال خودشان رها می کریدم بهتر یاد می گرفتند. کودک دائما به دیروزش مراجعه می کنه و مدل میسازد!

اما در مدارس به دلیل اجبار دانش آموزان به تست زدن و توجه به نمره و … مانع یادگیری آنها شده اند.

چطور الگوسازی کنیم

اگر هر جا حتی یک اپسیلون موفقیت داشته اید، آنها را به خاطر بیاورید و با پاسخ گفتن به یکسری سوالات در ارتباط با آن موفقیت، آن را الگوسازی کنید. سوالاتی از قبیل:

  • برای حل آن موضوع چه انگیزه ای داشتم؟
  • چگونه آن موضوع را میدیدم؟
  • چه زیرساخت هایی را فراهم کرده بودم؟ (مثلا آموزش دیده بودم، انگیزه داشتم، اهرم داشتم و …)

مثلا ممکن است شما برای موفقیت در بیدار شدن برای سحری، از اهرم استفاده کرده باشید. در اینجا اهرم، دیگر اعضای خانواده بوده اند که شما از آنها خواسته اید حتما شما را بیدار کنند.

مدل برداری در ان ال پی

در ان ال پی یک بحث وجود دارد به نام مدل برداری که بیان می کند اگر شما بتوانید کلید قفل مشکلتان را در یک موضوعی پیدا کنید، اگر از آن در موضوعات دیگر هم استفاده کنید آن مشکل حل می شود. و این نکته دقیقا درست است.

از عمل غافل نشوید

باور کنید دوستان همین نکات ساده و کوچک هستند که تغییر ایجاد می کنند اگر به آنها عمل شود. برای مثال همین امشب ساعتی وقت بگذارید و هر چه موفقیت در زندگی تان داشته اید لیست کنید. فرقی نمی کند چقدر کوچک و بزرگ، شاید قبولی در یک آزمون ساده هم جزو این موفقیت ها باشد.

حالا بررسی کنید در هر مورد چه عواملی به شما کمک کردند تا چالش پیش رویتان را حل کنید. مسلما بعد انجام این تمرین گام موثری بر میدارید در راستای الگوسازی برای موفقیت هر چه بیشتر خودتان.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید