تعریف رهبری از امام

0

چرا تعریف رهبری از امام؟

در این نوشتار، تعریف مقام معظم رهبری از امام خمینی را مشاهده می کنید. تعریفی که رهبر معظم انقلاب از امام خمینی داشتند، تعریفی بسیار جامع و زیباست. لازم است توجه کنیم که خود همین تعریف می تواند زمینه های الگو برداری برای ما باشد.

این ویژگی ها را که از قول مقام معظم رهبری عرض میکنم بسیار قابل تامل است. با دقت این تعریف زیبا را بخوانیم:

متن تعریف مقام معظم رهبری از امام خمینی

فرمودند: نام آور بزرگ دوران معاصر، یعنی امام خمینی (ره) دانشمندی پارسا، خردمندی پرهیزگار، حکیمی سیاستمدار، مومنی نو اندیش، عارفی شجاع و هوشمند، فرمانروایی عادل، مجاهدی فداکار بود. او فقیه و اصولی و فیلسوف و عارف و معلم اخلاق و ادیب و شاعر بود. در او، خصلت های برجسته ی خدادادی در آمیخته بود با آنچه او از معارف قرآن آموخته و دل و جانش را به آن زیور داده بود. که اینها شخصیت عظیم و جذاب و تاثیرگذاری پدید آورده بود که هر یک از چهره های برجسته ی یک قرن اخیر که قرن رجال بزرگ و نام آور سیاسی است، در برابر آن کم جذابه و یک بعدی و کوچک به نظر می رسد!

تحلیل شما چیست؟

تعریف مقام معظم رهبری از حضرت امام (ره) را مطالعه کردید. این متن یک متن معمولی نبود! برداشت شما از این متن چه بود؟ شما چه درسی را برداشت کردید؟ لطفا برداشت و درس خودتان را با سایر خوانندگان این صفحه زیر همین نوشته به اشتراک بگذارید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید