قیمت تمام شده لحظه های شما چقدر است؟

0

قیمت تمام شده هر قطره بنزین!

شاید شما هم شنیده باشید که مثلا گفته میشود قیمت تمام شده هر قطره بنزین فلان مبلغ است (مبلغی بالاتر از آنچه ما برای آن می پردازیم) و تاکید می کنند که ما باید از بنزین به جا و درست مصرف کنیم. اما آیا تاکنون به این فکر کرده اید قیمت تمام شده هر لحظه ما چقدر است؟

قیمت تمام شده هر لحظه

تصور کنید 5 دقیقه در صندلی یک مترو ساکت و بی کار می نشینید تا به مقصد برسید. در این 5 دقیقه، تمام اجزای هستی دارند با دقت و نظم با یکدیگر کار می کنند تا برای شما لحظه تولید کنند. این لحظات مفت و مجانی در خدمت شماست!

اما قیمت تمام شده این لحظات ما خیلی بالاست. من خودم هر وقت در جایی برای دقایقی بیکار می نشینم، احساس باختن می کنم. چرا که این سرمایه ارزشمند در حال گذر را بی دلیل خرج کرده ام.

سوبسید خداوند به ما

نگرش درستی که ما باید به ارزش لحظات خودمان در طول روز داشته باشیم این است که خداوند دارد به ما سوبسید می دهد. آن هم بدون منت!

هر آن چه در عالم هست دارد بدون منت کار خودش را انجام میدهد. هیچ وقت، هم هیچ کدام از این عناصر، قهر و یا کم کاری نمی کنند. مثلا شما نمی بیند یک روز خورشید بگوید: «من امروز طلوع نمی کنم چرا که دیروز فلانی گفته چقدر هوا گرمه، حالا بیرون نمی آیم تا او تنبیه شود!»

خورشید نمی تواند چنین کاری بکند. او دارد در مدار خودش کارش را انجام می دهد. برای چه کسی؟ برای ما! چرا که خداوند فرموده: «خلق لکم ما فی الارض جمیعا»

ابر و باد و مه و خورشید و فلک در کارند…

گفتیم تمام این اجزای عالم کار می کنند تا برای شما لحظه تولید کنند. این جمله یادآور این شعر معروف است:

ابر و باد و مه و خورشید فلک در کارند

تا تو نانی به کف آری و به غفلت نخوری

ما استادی داشتیم که کمی شعر را تغییر داده بود و مصرع دوم را به صورت سوالی می خواند:

تا تو نانی به کف آری و به غفت نخوری؟!!!

یعنی این لحظه گران قیمت را تنها باید جهت به دست آوردن نان مدیریت کنیم؟ البته آن هم ایرادی ندارد اما شایسته است آنرا برای کارهای بزرگتر هم به کار بگیریم.

به نظر شما از این لحظه های گران قیمت برای انجام چه کارهای ارزشمندی می توانیم استفاده کنیم؟

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید