نمره شکرگذاری شما چند است؟

0
نمره شکرگذاری

برایند شکرگزاری شما چقدر است؟

  • شما به میزان شکرگزاری خودتان چند نمره می دهید؟
  • برایند شکرگزاری شما چقدر است؟
  • اصلاً آیا خودتان را شاکر می دانید؟
  • تابحال لذت شکرگزاری را حس کرده اید؟
  • کدام کارهای خودتان را مصداق شکرگزاری می دانید؟

به این پرسش ها فکر کنید چرا که فکر کردن به این پرسش ها به شما کمک می کند تا بیشتر به اهمیت شکرگزاری واقف شوید و در این شکرگذاری عمیق تر شوید.

یک فرمول برای سعادت

در آیه هفتم سوره مبارکه ابراهیم، یکی از فرمول های سعادت بشر را می خوانیم:

لَئِنْ شَکَرْتُمْ لَأَزِیدَنَّکُمْ   همانا اگر شکر کنید، قطعاً (نعمت‌هاى) شما را مى‌افزایم

این افزایش دو معنا دارد، معنای اول آن افزایش نعمت های شماست اما معنای بزرگتر آن این است که اگر شما شکر کنید سرزمین وجودتان بزرگ تر می شود.

رابطه شکرگزاری و افزایش ثروت

ما معمولا بعد از نماز در تسبیحات حضرت زهرا (س) ذکر «الحمدالله» را تکرار می کنیم، اما این ذکر واقعاً به شکر تبدیل نمی شود! شکرگزاری واقعی وجود فرد شاکر را سرشار از شادابی می کند؛ وجود شاکر، شاداب، فعال و زاینده است. به همین دلیل است که فرد شاکر ثروت بیشتر را به سمت خودش جذب می کند.

وقتی شما احساس می کنید که سلامتی یک نعمت است از سلامتی خودتان استفاده می کنید و حرکت می کنید، وقتی که حرکت می کنید تولید می کنید، زمانی که تولید کنید محصول خواهید داشت، محصول که داشته باشید ثروت دارید!

استخراج ثروت از روابط به کمک شکرگزاری

هر گاه شما احساس کنید که داشتن دوستان خوب یک نعمت است، برای شکر این نعمت با این دوستان مراوده درستی هم خواهید داشت. شکرگزاری باعث می شود تا شما دریابید که با هم بودن یک ثروت است. اگر انسان ها با هم بودن را یاد بگیرند ثروتمند می شوند. یکی از دلایلی که انسان ها ثروتمند نمی شوند این است که هم افزایی  و با هم بودن را یاد نگرفته اند.

تفرقه هزینه بر است در حالی که وحدت، هزینه ها را می شکند. اینکه انسان ها اجازه بدهند دیگران در سایه زندگی آنها به سامان برسند چه از نظر مادی و چه معنوی نیاز به شکر دارد.

سخن پایانی

یکی از آثار شکرگزاری این است که فرد آن چیزی که خدا به او داده است را آنگونه که خود خداوند گفته است به کار بیاندازد.

هرگاه ما از نعمت های خودمان در مسیری که خداوند گفت است استفاده می کنیم، به بیشترین بهره وری میرسیم و ثروت های مادی و معنوی در زندگی ما افزایش میابند.

در این نوشتار به گوشه ای از این موارد اشاره کردیم؛ در پایان از شما دعوت می کنیم که پرسش های ابتدای این متن را دوباره از خودتان بپرسید و به برایند شکرگزاری خودتان نمره ای بدهید تا متوجه میزان شکرگزاری خودتان بشوید و از این پس آنرا به صورت آگاهانه افزایش دهید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید