چرا انسان شاکر مشکل اقتصادی ندارد؟

0

مشکل اقتصادی چیست؟

انسان شاکر مشکل اقتصادی ندارد، البته قبل از اثبات این موضوع باید در ابتدا بدانیم که «مشکل اقتصادی» دقیقا چه چیزی است.

نداشتن مشکل اقتصادی به معنای این نیست که شما بتوانید هر چیزی را که می خواهید تهیه کنید. این موضوع نباید در ذهنتان اشتباه تعریف شود. فکر نکنید کسی که مشکل اقتصادی ندارد، اگر اراده کند می تواند مبل چهل میلیون تومانی بگیرد!

کسی که مشکل اقتصادی ندارد، فردی است که می تواند منابعی که در اختیارش قرار داده شده را با خواسته ها و نیازهای خودش در یک سیستم متعادل قرار دهد و مدیریت کند.

قناعت: یک ابزار مدیریت اقتصادی

کسی که مشکل اقتصادی ندارد، توانسته است در خودش یکسری ویژگی های مثبت اقتصادی ایجاد کند، مانند ویژگی «قناعت»

قناعت یعنی فرد احتیاجاتی را احساس می کند اما در درون خودش عزت نفسی دارد که می تواند بدون اینکه ضربه روحی بخورد، روانش آسیب ببیند یا فکرش درگیر باشد آن نیاز را مدیریت کند.

مثلا اگر به یک ماشین نیاز داشته باشد، می تواند قناعت کند و با یک ماشین ارزان قیمت کار خودش را جلو ببرد تا روان و روح او آسیب نبیند و بتواند برای ادامه مسیر بهترین برنامه ریزی را انجام دهد و به حرکت خودش ادامه دهد.

قناعت زمینه جلوگیری از یک بحران اقتصادی در زندگی انسان ها را فراهم کرده است.

اگر قناعت نباشد …

در زندگی اکثر افرادی که مشکل اقتصادی دارند، کمبود قناعت را می توانیم احساس کنیم. مثلا فردی را می بینید که وام گرفته تا فلان پرده گران قیمت را برای خانه خودش بخرد؛ مشخص است که این فرد به مشکل اقتصادی بر میخورد.

فردی را در نظر بگیرید که علی رغم اینکه درآمد کمی دارد، صبح ها با تاکسی به محل کارش می رود. در حالی که با توجه به میزان درآمدی که دارد باید به جای استفاده از تاکسی از حمل و نقل کم هزینه تر مثل اتوبوس استفاده کند. اما این فرد حاضر نیست هر روز نیم ساعت زودتر از خواب بیدار شود تا بتواند با اتوبوس برود. این فرد باید رفتار خودش را متناسب با وضعیت اقتصادی اش تغییر دهد.

اقتصاد تنظیم کننده منابع انسان با خواسته ها و نیازهای اوست. شما باید آنچه که دارید را با آنچه که نیاز دارید و می خواهید به طور متناسب تنظیم کنید چرا که در بسیاری از اوقات آنچه دارید کمتر است از آنچه می خواهید.

نتیجه گیری

انسانی که شاکر است، نعمت و دارایی های خودش را می شناسد. یکی از مصداق های شکرگذاری استفاده درست از این نعمت هاست. بنابراین انسانی که شکرگذار است و قناعت دارد، منابع خودش را به درستی استفاده می کند در نتیجه با مشکل اقتصادی مواجه نمی شود.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید